Home > Politică. > Power to the people?

Power to the people?

Titlul sună bine, nu? Mă tem că doar din punct de vedere fonetic sau oratoric. Face impresie bună. În rest, este doar iluzia, creată cu mulţi bani şi resurse umane, că figuranţii decid prin puterea numărului. Pentru că, aşa ni se spune: -Democraţia este dictatura majorităţii. Şi cum majoritatea îşi alege reprezentanţii, deducem că puterea aparţine oamenilor. Hehehe!! Nimic mai fals!
Să luăm un micuţ exemplu. Cum ar fi: România.
Conform calculelor ultimelor sondaje de opinie, sau chiar a tuturor sondajelor de opinie făcute în ultimele 18 luni, reiese că puterea în România are o încredere grosso modo de 15%. Cu mici fluctuaţii de 2-3%. Preşedintele a ajuns la o singură cifra încredere, Guvernul în jur de 12-15%, Premierul (fostul-Boc) avea tot o cifră. Păi, conform acestor calcule, puterea este ilegitimă. Adică nu este emanaţia majorităţii de care vorbeam niţel mai sus. Pentru ca dimocrăsi să funcţioneze, trebuie ca reprezentanţii aleşi să aibă un procent de încredere de peste 50%, însemnând că mai mult de jumătate din oamenii conduşi de respectiva putere se simt administraţi de cei pe care ei şi i-au dorit. Când asta nu se întâmplă, adică exact situaţia în care se află România de aproape 3 ani, orice stat European care foloseşte hârtia igienică după scaun, organizează alegeri anticipate. De ce? Pentru că este necesară restabilirea echilibrului între people şi power, pentru ca power să-i aparţină to the people.
Păi întrebarea logică ar fi: -De ce în România nu se organizează alegeri anticipate? Sau şi mai bine nuanţată: -Cine nu doreşte să fie organizate alegeri anticipate?
Primul răspuns direct la cea de-a 2-a întrebare ar fi: actuala putere. Până aici totul este clar şi indiscutabil. Nimeni aflat la putere nu doreşte să plece, fiind ghidat de prea mult bun simt şi de un sentiment acut de empatie.
Numai că lucrurile nu stau doar aşa. Hai să ne uităm puţin peste gard. Iată câteva aspecte care mi se par demne de a fi luate în seamă:
1) Consiliul Europei laudă progresele făcute de România în domeniul justiţiei şi susţine, sau mai bine zis impune, continuarea şefiei lui Morar la DNA;
2) Angela Merkel laudă lupta României împotriva corupţiei la nivel înalt (e.g. Adrian Nastase) prefacandu-se că nu contează decât aspectele care nu ţin de cele 10% încredere de care se bucură actuala putere;
3) Mark Gitenstein, ambasadorul SUA la Bucuresti compară România cu Siria aducandu-ne aminte că dimocrăsi de care ne bucurăm momentan este un lucru de preţ, noi fiind încă binecuvântaţi în sensul asta – lucru care pentru mine nu înseamnă doar o eroare de comunicare, ci o antepronunţare…vom vedea ce ne rezervă viitorul;
4) Uniunea Europeană remarcă stabilitatea economică a ţării în comparaţie cu mult mai nesigura Grecie pe care ne-o dă drept exemplu sperietoare ca să fim cuminţi;
5) Deutche Welle vorbeşte într-un amplu articol despre Boc (imediat după demisia acestuia), de parcă l-ar descrie pe Tony Blair în perioada lui cea mai bună. Iată termenii folosiţi: a) Politicienii Germani ar avea de învăţat de la el; b) este un Prim Ministru invidiat de colegii săi din UE; c) a reuşit reabilitarea bugetului de stat; d) este o figură de încredere pentru instituţiile financiare internaţionale; e) demisia lui a avut rolul de a păstra stabilitatea şi disciplina economică a ţării; f) niciun alt guvern din UE nu a avut succesele înregistrate de România.
Bine, tot în prestigioasa publicăţie Germană scrie şi următorul lucru: Românii au făcut sacrificii pe care alte naţiuni nu şi le-ar putea nici măcar imagina, într-un timp extrem de scurt. Evident! Alţii pentru 3% tăiate din salariu le-au rupt capul, la figurat, conducătorilor, ieşind cu milioanele în stradă. Se miră până şi occidentul că experimentul România 2009-2012 a reuşit atât de bine şi probabil că ăsta-i motivul pentru care îi felicită pe cei care l-au pus în practică. Noi, din rolul de cobai, avem o singură opţiune. Să continuăm să mâncăm parizer de 5Lei/Kg. şi Eugenii. Tăcând din gură, fireşte!
În faţa unor astfel de abordări, eu, gibonul, care fac parte din people posesor de power, ce trebuie să înţeleg? Că întreaga Europa, dimpreună cu Americanii îl ţin în braţe pe Basescu, PDL, actuala configuraţie a puterii din România şi că indiferent câţi ani la rând ar trece în care ei n-au decât maxim 15% încredere, eu n-am voie să-i schimb? Într-o logică simplă, cam asta reiese. Şi atunci cărui people aparţine power ăla de mi se vară pe gât drept concept de bază al democraţiei?
Între timp, oameni pe care încă îi mai consider de bine, apar la televizor sau pe net şi îmi spun că votul meu contează. Contează pentru cine? Mai e cineva într-atât de diliu încât să creadă că situaţia este alftel decât – votezi cu cine vrei şi iese cine trebuie? Ca să nu mai vorbesc despre faptul că un manelist analfabet, nespălat, cu frustrări sexuale acute, care apăsă alt+F4 după ce face sex în loc să fumeze o ţigară, care consideră onanismul drept un răspuns iniţial dar pentru care violul este varianta imediat următoare, aflat deloc departe de evul mediu din orice punct de vedere dar ţinut în realitate doar de telefoanele mobile, internet şi maşinile sport, care nu ştie pe ce lume se află timp de 4 ani, dar care primeşte cu 2 săptămâni înainte de alegeri o găleată, o pungă de zahăr şi o brichetă, îmi anulează mie votul. Masa celor influenţabili este covârşitor de mare în comparaţie cu masa celor cât de cât conştienţi de lumea în care se află.
Aşa că nu-mi rămâne decât să constat grija pe care le-o poartă Europa şi SUA lui Băsescu şi a PDL-ului, să aştept lansarea Diablo3 care să-mi ocupe următorii 4 ani pe care o să-i petrec într-o ţară al cărei popor nu este reprezentat de cei pe care şi-i doreşte ci de cei care îi sunt impuşi şi să strig din toţi rărunchii plin de patos şi trăire patriotică: Power to the people!

  1. 28 February 2012 at 13:20

    Si eu trebuie sa ma apuc de “decoupage”! 😦

  2. 28 February 2012 at 13:46

    Da, pai …e indicat. Protejeaza sanatatea mintala, izoleaza “atacurile” din exterior si reduce stress-ul cotidian. Decoupage, goblen etc. 🙂
    Singurul side effect ar fi mizantropia…in rest e ok.

  3. snk
    29 February 2012 at 11:02

    Pavut,

    Mai lasa antenele si foloseste proprii neuroni.

  4. 29 February 2012 at 12:19

    snk, hai sa incercam un rationament simplu, urmand un fir logic.

    Pentru ca invitatia pe care mi-ai adresat-o sa fie veridica si intemeiata pe fapte concrete, ar trebui sa fie indeplinite urmatoarele conditii, exact in ordine cronologica:
    1) Sa fii sigur ca eu urmaresc Antenele;
    2) Tu sa le urmaresti cel putin la fel de mult ca si mine, in asa fel incat sa detii toate datele atunci cand interpretezi spusele mele ca fiind influentate de antene;
    3) Postarea mea sa fie in concordanta cu 'politica' trustului Intact Media Group;
    4) Sa cunosti starea neuronilor mei;
    5) Sa fii sigur ca nu-i folosesc – sau cel putin nu i-am folosit in cazul subiectului asta;
    6) Sa te intereseze felul in care imi folosesc eu neuronii.

    Din punctul meu de vedere, o singura conditie din cele enumerate mai sus este indeplinita:
    1) Nu ai de unde sa stii ce posturi tv urmaresc eu, in cazul in care o fac – presupunere;
    2) Probabil. Cu toate ca este vorba despre o presupunere pe care o fac in legatura cu tine acum, sunt indreptatit sa consider ca tu urmaresti antenele, atata timp cat iti poti da cu parerea despre terte persoane si programul lor tv – oricum ar fi, ramane irelevant in contextul dat;
    3) Totalmente fals. Politica trustului Intact nu include stiri externe despre cum e protejat Basescu de Consiliul European si de SUA. Pe langa asta, ei nu considera ca izolarea despre care vorbesc eu, este solutia buna. Ei indeamna la razmerita. Eu la lehamite, pentru ca observ, din mai multe surse decat iti imaginezi tu (multe fiind din afara tarii), ca noua ni se baga pe gat 'Power to the people', in timp ce occidentul e multumit de ce se intampla in Romania – asadar, din nou eronata interpretarea ta;
    4) Nici eu nu cunosc starea neuronilor mei, daramite tu;
    5) Presupuneri neantemeiate – nimic concret;
    6) Perfect adevarat.

    Constat totusi ca mi te adresezi prieteneste, evitand in acelasi timp sa-ti folosesti numele. Chiar si in situata asta iti multumesc sincer pentru faptul ca mi-ai vizitat blogul si pentru ca ti-ai rapit din timp pentru a comenta. Ma bucura parerile, oricare ar fi ele. Sper sa nu te supere mica mea analiza pe text. Am dorit sa clarific eventualele neantelegeri din cauza carora, probabil, ai interpretat gresit textul pe care l-ai citit.

  5. Cioara
    1 March 2012 at 14:06

    Se zice “neintelegeri”. 😉

  6. 1 March 2012 at 19:29

    Conform Wikipedia:

    “În 1993 Academia Română a decis printr-un vot revenirea la grafia cu litera  în loc de Î în anumite poziții ale cuvintelor și la scrierea formelor sunt, suntem, sunteți în loc de sînt, sîntem, sînteți. La vot au participat toți membrii Academiei, indiferent de specialitate. La momentul respectiv Academia avea doi membri lingviști: Ion Coteanu, care s-a abținut, și Emanuel Vasiliu, care a votat împotrivă.”

  7. Ciorel
    2 March 2012 at 18:13

    Da, sefu', dar la inceputul cuvintelor nu se pune, ramane tot cu “i”. Ori inculpatul e compus: ne+ intelegeri. 😉 Dai o bere!

  8. 2 March 2012 at 21:00

    Ai dreptate. Mea culpa. Dau o bere! 🙂
    Dar daca tot suntem la capitolul “corectarea scrisului” (ceea ce inseamna ca suntem de acord cu continutul, gasind de fapt doar o singura greseala – lucru pentru care iti multumesc), atunci ma vad nevoit sa te ajut si eu in privinta erorii pe care ai comis-o pe 1 Martie la 6:06. Varianta corecta este “Se scrie 'neintelegeri'”, folosind “scrie”, nu “zice”. Verbul a zice are legatura cu glasul/vocea/viul grai, nicidecum cu scrisul. In timp ce 'neantelegeri' sau 'neintelegeri' suna la fel atunci cand e rostit pe orificiul bucal, diferenta dintre ele se observa doar in cazul scrisului.

  9. Discriminatu'
    6 March 2012 at 14:20

    He, he, al dreacu fir, l-am dat in paispe! 😀 Te-am trecut pe caiet cu o bere! O dai la Bebe?

  10. 7 March 2012 at 14:41

    Pai draga snk, Cioara, Ciorel, Discriminatu&#39, oricum altceva n-avem de facut dupa cum stau lucrurile. Macar de bericioaica sa avem timp/voie. Ca in rest, are cin' sa se ocupe de “ce trebuie”.

  1. No trackbacks yet.

What's on your mind?

