Home > Muzică. > Song to say goodbye.

Song to say goodbye.

Nu mi-e rușine s-o recunosc. M-am îndrăgostit de trupa asta încă din anu’ 3 de facultate, când a apărut Every me and every you. Știu că lumea încadrează stilul lor în zona rock-ului alternativ, însă eu prefer să consider a fi punk, ceea ce creează ei. Spun că nu mi-e rușine s-o recunosc, pentru că am idee în legătură cu felul în care sunt văzuți de către rockerii adevărați, ascultători de balauri, sau, la polul opus, de către manelistii desăvârșiți, care nu înțeleg zdrăngăneala asta repetitivă și obositoare. Eu unul prefer să mă consider meloman și atât. Gusturile și preferințele mele muzicale sunt exagerat de diverse, dar îndeajuns de selective, încât să nu pot fi bănuit de superficialitate …sper. Spre exemplu, mie mi-a plăcut (și încă îmi place) Him – ceea ce ar putea fi considerată o blasfemie și o contradicție în preferințe atâta timp cât ascult cu aceeași intensitate emoțională, ba chiar mai înflăcărat aș putea spune, Rammstein și Marilyn Manson. În fine, e mult de vorba în legătură cu toanele, stările, contextul și alte cadre speciale, pe care le iau in considerare atunci când mă apucă febra muzicală.
În legătură cu melodia pe care vreau să v-o recomand aici, mi se pare una dintre cele mai bune ale trupei Placebo (că despre ei e vorba). Îmi plac foarte multe melodii de-ale lor, însă ăsta e un caz special, pentru că videoclipul o ajută enorm. Probabil că dacă aș fi ascultat-o în mașină, la radio, în alt/tab în timp ce frec menta pe net sau whatever…mi-ar fi plăcut și atât. Însă e cu siguranță una dintre acele melodii pe care le ajută mult clipul.
Versurile sunt superbe, alese perfect pentru o melodie downer, exagerat de tristă, la granița dintre dramă și emo sinucigaș. Dar tocmai pentru că se situează fix la granița dintre tragedie și ridicol adolescentin, merită nota zece cu felicitări.
Clipul e răvășitor. Va recomand să-l vizionați complet, chiar dacă varianta pe care am găsit-o e destul de proastă din punct de vedere calitativ (480p – n-am găsit HD varianta completă). Melodia este oricum lentă, în genul lui James – Getting away with it, așa că videoclipul e lipsit total de imagini care se succed rapid, nu are flash-uri obositoare, ci urmărește constant legătura fină dintre versuri și protagoniști. S-a mers pe ideea de film, are un scenariu stabil, nu e vorba de combinații de imagini aleatorii. Bine, se vede clar și mâna celor din trupă, nu doar a lui Philippe Andre (cel care a regizat clipul), pentru că apar obsesiv lait motivele lor: pod suspendat, viaduct, autostrăzi întortocheate, gard de plasă (gen Terminator – scena în care Sarah Connor visează apocalipsa) – imagini care apar des în clipuri Placebo.
 Și totuși, cel mai mult m-au impresionat actorii. Puștiul e criminal. Habar n-am dacă-l cunosc din vreun film sau alt videoclip, însă joacă incredibil de bine și are o față+frizură perfecte pentru rolul pe care-l interpretează. Dacă nu se ratează gen Macaulay Culkin sau Haley Joel Osment, cu siguranță o să-l mai vedem în multe chestii când s-o face mare. Are stofă de actor în el. Cel puțin la fel de bine joacă și partenerul lui adult. Are față de Irlandez, cu păr roșcat ondulat și mandibulă proeminentă. Se incadrează perfect în rolul respectiv, tocmai datorită structurii sale de tip uscățiv, vârsta 2-a, no hope, no future. Legătura dintre ei seamănă puțin cu relația tata/fiu din Hesher, iar finalul clipului e de-a dreptul bulversant.
În fine, mă lungesc iar în stilu-mi caracteristic, așa că retez nesfârșitele descrieri și va invit să ascultați/vizionați minunăția asta de melodie. Rar mi se întâmplă să mă impresioneze câte una atât de puternic (cam de două ori pe lună 😀 – dar sunt și luni fără nici una), iar când se întâmplă rămân blocat pe formația respectivă o bună perioadă de timp. Acum e rândul lui Placebo, cu siguranță datorită acestei melodii, pe care vă sfătuiesc s-o ascultați tare, nu la maxim, dar foarte tare, tocmai pentru a auzi perfect și clar absolut toate sunetele. Pe o scală a volumului 1-10, țineți basul la 4 și volumul la 7. Închideți geamurile, trageți obloanele, stingeți lumina, așezați-vă pe un scaun cu spătar (de preferat o sofa sau un fotoliu), scoateți telefonul din priză (fixul), puneți telefonul pe silențios (mobilul), închideți interfonul, feed the dog, kill the cat (or not …sper să nu citească asta consoarta mea :D), închideți toate rețelele de socializare care ar putea să vă înștiințeze de vreun mesaj primit, select full screen, press play and enjoy! 😉

Categories: Muzică. Tags: ,
  1. Eda
    11 July 2012 at 15:37

    Foarte frumos !!

    🙂

    • qatalin
      11 July 2012 at 16:36

      Săru’mana Denisa. 🙂

  2. 11 July 2012 at 17:23

    Mi-au dat lacrimile!! Şi eu nu mă emoţionez des d-apoi să lăcrimez!

    • qatalin
      11 July 2012 at 17:37

      Te cred și te înțeleg, pentru că asta a fost și prima mea reacție. De-aia am ținut morțiș să scriu ceva despre melodia asta și să v-o recomand.

  3. 12 July 2012 at 8:54

    Hey, in primul rand, ma bucur ca am mai citit ceva scris de tine 🙂 Glad to see you back!

    Cat despre melodie, desi nu am fost niciodata un fan hardcore Placebo, aceasta este una din melodiile lor cele mai bune. Faina recomandare, muzica buna merita promovata.

    • qatalin
      12 July 2012 at 11:51

      Merci Ovidiu. 🙂

  4. ellyweiss
    13 July 2012 at 16:31

    Bine ca ai revenit! Salut! 🙂
    De doua zile incerc sa te citesc si nu am timp. Am si vazut despre ce era vorba, doar pe fuga. Am stiut ca-mi va placea articolul. Asa ca nu cred ca are foarte mare importanta si nu te vei supara ca l-am lasat sa-l savurez pe indelete. Da, stiu clipul, e fantastic de bun, desi asta e abia treia oara cand il vad. Dar, stii cum e, sunt filme ori melodii ce te marcheaza pe viata si aici e o impletire perfecta intre imagine si muzica. Povestea clipului e atat de puternica incat nu ar avea sens sa insir niste pareri personale. Ai spus cam tot ce se putea spune despre el, n-as mai avea ce adauga. Si interpretii au fost alesi perfect. Habar n-am ce se va intampla cu acest copil. Daca-l “arunca” vreun producator ahtiat dupa castiguri in vreo pelicula idioata…nu se va alege nimic. Poate mai bine ar fi sa-l lase sa creasca. Sa-si gaseasca drumul. Dar cine poate sti?
    Nu sunt fan Placebo insa cateva melodii imi plac. Cel mai mult imi place For What Its Worth.
    Ascult rock…de altfel cred ca ti-ai dat seama, posibil sa fi dat pe blogul meu nas in nas cu HIM 🙂
    Am fost dintotdeauna si voi ramane fan HIM. Nu e nicio blasfemie 🙂 Rammstein imi plac si mie dar si BFMV ori LP sau Nirvana…la fel ca The Doors sau Janis Joplin… si altii…si altii…
    Welcome back!

    • qatalin
      13 July 2012 at 19:17

      Bună Elly. 🙂
      Și mie îmi place mult de tot ‘For what it’s worth’. Dar o consideram a fi ‘din vechi’ alături de ‘Every me and every you’, ‘Without you i’m nothing’, ‘Special k’, ‘Slackerbitch’ etc. Numai că de curând am dat peste o sumedenie de alte melodii de-ale lor pe care nu le știam. Asta de aici, plus ‘Battle for the sun’, ‘Bitter end’, ‘Pure morning’, ‘Thirteen’ (le-am menționat pe cele care-mi plac foarte mult) – poate or mai fi și altele.
      În legătură cu HIM, nu-mi place decât ce-a scos prin 2000-2002. De când și-a creeat look-ul ăsta gen Johnny Depp și cântă singur, m-a pierdut pe drum.
      Nice to see you again! 😉

      • ellyweiss
        15 July 2012 at 16:24

        Am raspuns ca sa-ti zic cate ceva despre HIM. Adevarat ca albumele scoase pana in 2003 inclusiv (“Love metal” e cel din 2003 si e o adevarata bijuterie ca album) sunt poate cele mai bune. Dar si cel din 2005, si cel din 2007 sau 2010 au melodii foarte bune. Cateva chiar foarte bune.
        Si nu stiu de ce ai impresia ca ar canta singur. Nici pe departe, singur nu a cantat niciodata. Valo a avut cateva colaborari cu unii si altii, niste duete, foarte reusite de altfel, fiind ales tocmai pentru ca e valoros si ca solist. Am impresia ca de la duetul cu Natalia Avelon and au cantat Summer Wine…nu prea l-ai mai vazut. Nu mai are de mult, de peste 2 ani, acel look care te ducea cu gandul la asemanarea cu Johnny Depp…
        Bine, eu sunt la curent cu tot ceea ce au scos, cu tot ceea ce fac (si acum fac o pauza, lucreaza la un nou album)…altfel nu m-as numi fan 😉 🙂
        Duminca frumoasa!

        • qatalin
          17 July 2012 at 13:20

          Hehehe, ești într-adevăr un fan adevărat. Probabil că l-am judecat cam superficial pe Valo, dar îmi mențin părerea. A fost mai ‘aproape de adevăr’ (din punctul meu de vedere), în perioada 2000-2002, decât acum…

  5. 17 July 2012 at 11:40

    Oooo, ai revenit? 🙂 Si eu mi-am atras in tinerete multe “urari de bine” pentru ca includeam HIM in playlist. Dupa cum ai spus si tu, tine de stare. Pe mine Placebo nu m-a prins prea tare, cred ca doar “Post Blue” si “Every you…”. Ascultand insa acum aceasta melodie, cu o perspectiva fresh, parca le-as mai da o sansa. 🙂

    • qatalin
      17 July 2012 at 13:27

      Bună Laura. 🙂
      Nu-i neapărat necesar să le mai dai o șansă. Melodia asta nu se încadrează deloc în stilul lor. Nici nu-mi dau seama cum de le-a ieșit așa ceva. Pare mai degrabă o combinație între Radiohead, James și Nick Cave (ca și stil de filmat).

      • lauraducu
        20 July 2012 at 15:33

        Mister Catalin… treci si pe la blogul meu sa devii sustinator de spoof? 🙂

        • qatalin
          20 July 2012 at 17:54

          Will do. Sorry for laziness. 😦

  6. 17 July 2012 at 21:15

    Buna Catalin:)
    Sincer, nu tin minte sa fii ascultat vreo melodie de-a trupei Placebo, am auzit de ea si cam atat.. acum am ascultat melodia propusa de tine, chiar frumoasa.

    • qatalin
      18 July 2012 at 12:54

      Bună Rozi! 🙂 Mă bucur că ți-a plăcut. Încearcă și “Every me and every you” și “Without you i’m nothing”. Sunt cam vechiuțe, dar s-ar putea să-ți placă… 😉

  7. 19 July 2012 at 14:06

    Niceee .. nu ai gusturi rele 😀

    • qatalin
      19 July 2012 at 14:20

      🙂 Mulțumesc Cris! Îmi pare bine că ți-a plăcut melodia.

  1. No trackbacks yet.

What's on your mind?

