Home > Uncategorized > “Cu pula-n cur și cu sufletu-n Rai”?!

“Cu pula-n cur și cu sufletu-n Rai”?!

 Zeci de academicieni lăsați la fezandat și ademeniți cu premiul Nobel, n-ar putea să exprime mai bine decât o face titlul ăsta, ceea ce urmează să scriu în următoarele rânduri. Așa că dacă tot am dezlegare de la limba Română, mă folosesc și eu de o expresie din popor, pentru a-mi exterioriza anumite sentimente contradictorii, provocate de diverse persoane publice și nu numai, care prin acțiunile lor, neagă orice urmă de logică și orice fărâmă de umanitate sau de consecvență în atitudini și simțiri.
Aș vrea să încep prin a face câteva precizări despre propria-mi persoană, pentru a nu exista confuzii în legătură cu subiectul la care fac referire, în sensul eschivării mele, sau eventualei încercări de a mă sustrage analizei strict obiective. Sunt crescut și educat în spiritul creștin Ortodox, ceea ce-mi conferă o doză importantă de toleranță. Nu neapărat în sensul Noului Testament, referitor la întorsul și celuilalt obraz, ci oarecum mergând pe ideea Vechiului Testament, în care îți crăp capu’ dacă-mi calci de prea multe ori pe bec. Cred în ideea conform căreia trebuie să ierți de șapte ori câte șapte, însă nu văd în asta un număr infinit și nici 49, ci doar un număr mare de iertări, în funcție de limita omului respectiv, la sfârșitul cărora, decizi dacă rămâi să fii umilit și călcat în picioare, sau mori cu oponentul de gât (dacă poți) – dar măcar încerci. Așadar toleranța în care cred și linia creștină pe care mă străduiesc s-o urmez, au legătură cu iertarea, răbdarea, smerenia, urmate cronologic de determinare, hotărâre, putere de decizie.
Pe lângă asta, sunt și foarte încăpățânat. Ba aș putea spune că-s chiar îndărătnic. În momentul în care iau o decizie într-un anumit sens, aia rămâne forever. Sunt destule persoane cărora le-am tolerat multe mitocănii, multe mojicii, nenumărate meschinării, dar în momentul în care am pus PA!, așa a rămas defintiv și irevocabil. N-aș spune că am o personalitate multiplă, decât poate în sensul dualității. Adică relația cu mine poate fi ori albă, ori neagră. Niciodată gri și mai ales niciodată revenind de la negru spre alb. Odată ce s-a trecut în celălalt taler al balanței, acolo se rămâne as long as i live. Într-o notă mai amuzantă, îmi place să cred că există un vers pe care-l fredonez câteodată și care zic eu că mă reprezintă într-o anumită măsură: Roses are red, violets are blue, i’m a schizophrenic and so am i.
Și totuși de ce introducerea asta lungă? Păi pentru că nu-mi pot explica comportamentul unui număr din ce în ce mai mare de oameni în legătură cu preferințele lor. Pur și simplu mă scoate din minți reevaluarea repetată (în anumite cazuri), sau chiar brusca întoarcere cu 180 de grade, făcută cu păstrarea aceluiași zâmbet pe buze, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat (în alte cazuri).
Primul exemplu la care vreau să fac referire este Ion Cristoiu. Îl citeam încă de pe vremea în care avea peste 100 de kile în viu și era la Evenimentul Zilei. L-a tocat mărunt pe Iliescu, apoi l-a pupat în cur. După care s-a dat antibăsist, pentru ca apoi să devină comunist declarat și probăsist. Își poate explica cineva cum poate omul ăsta să se cace într-un loc, după care să se întoarcă și să înceapă să-l mănânce? Îl țin minte cum i se umfla vena carotidă stând la masă cu Octavian Paler la Antena3, vorbind despre mojiciile lui Băsescu. Țin minte ce fraze folosea atunci când vorbea despre cum îl detestă el pe Băsescu și cum îl numea curvă politică, pentru ca apoi să-i curgă bale din gură ca unui prost, în timp ce-l întreba lingușitor tot felul de stupizenii în studio la B1 (ridicându-i la fileu una după alta) pe același Băsescu pe care-l înjurase cu 2-3 ani în urmă. Sper să-mi dea Dumnezeu sănătate să apuc să văd ziua în care va schimba iar macazul. Sunt totuși curios în sensul ăsta, să văd care va fi reacția USL-ului. Chiar ar mai putea, oameni alături de care Cristoiu îl înjura pe Băsescu, să-l reevalueze pe maestru, după ce acesta a avut un intermezzo de câțiva ani pro-Băsescu?
Un alt exemplu, cronologic vorbind, e Sorina Matei. A fost fătucă Antena3, trimisă pe teren o perioadă, după care păstra relația cu palatul Cotroceni. Adică era trimisul special al A3 la Cotroceni și transmitea all the shit that was going on there (and there was a lot of shit… :D). După ani de zile în care a croncănit anti-Băsescu, probabil a fost mirosită de colegii din trust că-i băsistă și a fost ajutată să-și dea demisia. Însă imediat după ce-a plecat din trustul Intact, a devenit o băsistă convinsă, de parcă zici că asta a fost vocația ei de-o viață.
Alt exemplu e Nelu Barbu de la B1. După ce a jucat rolul de Tweety, prezentând vremea la A3, acu’ e deontolog cu acte-n regulă, alături de magnetofonul ăla Kashtan obosit și blocat pe viteza 9, pardon, maestrul Cristoiu.
Să nu uităm de Paula Rusu, care avea emisiune în jurul orei prânzului la A3, ani de zile, pentru ca apoi s-o vedem la Realitatea Tv, pro-Basista și făcându-și la fel de bine meseria, numai că fix în sensul celălalt.
Însă exemplul cel mai strigător la cer, de jurnalist răzgândac, mi se pare a fi Irina Petraru. Blonda de la Antena3, care vorbește cu ă din e și cu e din a, cea de care făcea mișto Mircea Badea cu replica Mulțumăsc Nălu! (același Nelu care acum e labeunu). După ce ani în șir a fost soldat obedient în armata Intact și l-a tocat mărunt pe Băsescu în intervalul orar ce-i fusese destinat, acum este fix în curtea lui Băsescu, la B1. Iar acolo nu stă degeaba, ci țipă la invitații USL, îi întrerupe, face mișto de ei, râde conspirativ și cu subînțeles… Ce mai, tot tacâmul. Dacă ai vedea-o acum pentru prima dată, ai zice că-i cea mai mare băsistă ever. Dacă ți-ar spune cineva că ani de zile a preferat să stea umeri-craci, pentru ca apoi să pretindă că ei de fapt pe la spate-i place, ai spune că-i vrăjeală ieftină, numai bună de prostit hoardele de proști.
Și în fine, last but not least, prestația oamenilor din public. Când mă uit la emisiuni politice cu public, aproape că am o frică viscerală, de care nu pot să scap, pentru că mă aștept ca din moment în moment să văd pe cineva din public, venind și dându-i o bucată unui politician pe care-l detestă. Sau măcar să-i spună vreo două și să plece din studio enervat. Și totuși nu se întâmplă… Dacă priviți publicul emisiunilor precum cea a lui Turcescu, sau cea a lui Gâdea (am ales exact polii diametral opuși), sunt invitați oameni simpli (cică), și plantați într-un fel de aranjament tip tribună de fotbal, lăsați să asiste la discuția din platou. Numai că dacă vă uitați atent (iar eu o fac întotdeauna, probabil pentru că-i deformație profesională după ce am văzut biliarde de filme și sunt atent la detalii și plan secund, aproape mai mult decât la prim plan), sunt de fapt ciorbărese, borșărese, gospodine clasice Românești, alături de sifonari, jucători de table în fața blocului și șoferi de autobuz. Adică oameni simpli, vizibil afectați de criză, tăieri de salari&shit, nemulțumiți etc. Cum pot oamenii ăștia să stea tăcuți și liniștiți când în fața lor se află un politician PDL (inclusiv Președintele suspendat), care le-a futut viața beyond recognition? Cum naiba să nu-i zici măcar o vorbă dulce neaoș Românească și să pleci scuipând pe jos (sau pe sus), precum Giovani Becali din studioul ProSport? Sau invers. Cum să vezi vreunul de la USL pe care să nu-l suporți și să taci liniștit așteptând finalul emisiunii, în timp ce el îl înjură non-stop pe Băsescu?
 Să fie vorba doar de bani? Atât de mult să conteze banu’ încât jurnaliști cu oarecare experiență să-și vândă curu’ instantaneu, fără să mai conteze ce-au făcut sau ce-au zis în trecut? Mie unul mi se pare absolut sinistru spectacolul ăsta grotesc, mai ales după ce s-a acutizat teribil de mult în timpul prezentei campanii electorale. Să scuipi o mână azi și s-o lingi cu aceeași ardoare mâine, mi se pare un gest de-o umilință cruntă. Oamenii ăștia, își vând practic ultima brumă de demnitate. Eu unul aș prefera să vând hotdogi la taverna din colț decât să mă umilesc în felul ăsta.
L-am înjurat pe Băsescu ani de zile? Păi ori îmi găsesc job care să aibă legătură cu asta, ori mă duc la prașilă cu ziua.
L-am pupat în cur pe Băsescu ani de zile? Păi continui s-o fac, chiar dacă mă dor buzele.
Mi-a tăiat Băsescu pensia și mănânc margarină pe pâine de 4 ani? Păi mă ridic din tribuna asta, îi sparg fața cu un pumn din fundu’ grădinii și plec din studio.
Nu-l suport pe Ponta pentru c-a plagiat? Mă ridic din tribuna asta, îi trag o ștachie de-i sună apa-n cap și plec din studio.
Cum naiba să faci altceva? Ce-s oamenii ăștia? Legume? Sincer vorbind, dacă tot e vorba doar de bani și numai de bani (pentru că nu cred că le-a pus cineva pistolul la tâmplă și i-a forțat să ia o decizie), mă gândeam să le ofer o sumă frumușică (am de unde) Paulei Rusu, Sorinei Matei sau Irinei Petraru, să stea și la mine o tură. Nu m-aș încumeta la Cristoiu, Nelu Barbu sau publicul din tribune, pentru că nu-s nici Elton John și nici gerontofil. La cât de indignat sunt și la câtă silă îmi provoacă un asemenea comportament, le promit o partidă exact ca-n Devil’s Advocate (cam pe la nivelul 7, pe o scară de la 1 la 10) – așa cum i-a tras-o Pacino lu’ Theron. Le promit că fac tot posibilul (și mai ales imposibilul) ca după mine să nu-și mai dorească vreodată să reevalueze… 😉
Cu siguranță că-și vor vedea de treabă în continuare ca și cum nimic nu s-a întâmplat. Cu siguranță că vor miza pe lipsa memoriei publicului privitor. La fel cum mizează și USL-ul că eu am uitat că ei au stat degeaba în anii în care mie îmi ardea buza să mă scape de Băsescu, iar acum se milogesc de mine să mă duc la vot. Cu siguranță că puterea banului face din om neom, iar indignarea mea moralisto-idealistă e frecție la un picior de lemn, cu o mână în gips. Cu siguranță că oamenii categorici au dispărut în Renascentismul timpuriu, odată cu onoarea și puterea cuvântului dat. Cu siguranță că rușinea, demnitatea, prestanța, integritatea, sunt doar cuvinte care umplu un DEX din ce în ce mai prăfuit și mai rar folosit. Și totuși, pe lângă toate certitudinle astea pe care le-am exprimat aici precum un bou consecvent, aș mai adaugă una, pe care le-o dedic celor care se prostituează zilnic la tv, crezând că nimeni nu vede, sau că pentru nimeni nu contează: Dragilor, după ce terminați de numărat și de făcut monetarul, luați aminte la o vorbă Românească deocheată, dar care vi se potrivește ca un prezervativ (aș fi spus mănușă, dar nu despre mână e vorba) – o poziționare avantajoasă cu o pulă înfiptă adânc în orificiul anal, balls deep, dar în același timp cu sufletul în Rai, este imposibil de realizat din punct de vedere anatomic, dar mai ales spiritual, atâta timp cât missionary possition are dublu scop.

Categories: Uncategorized
  1. 27 July 2012 at 8:43

    Salut pe cei care inteleg ca a sta drept inseamna a sta la verticala, nu lungiti pe-o canapea.
    Dar Romania de azi este din pacate a celor care se intorc de pe o parte pe cealalta. Restul, cei care au simtul gravitatiei si isi orienteaza coloana vertebrala in consecinta sunt numiti nebuni, nesimtiti, obsedati. Personal raman, ca si tine, obsedat de cuvantul dat care asa moare.

    • qatalin
      27 July 2012 at 14:36

      Și eu mă mai întorc de pe o parte pe alta, dar măcar când m-am întors, așa rămân…și schimb și comportamentul – nu mă comport ca și cum nimic nu s-a întâmplat.
      Uite, încă un termen pe care cu siguranță că cei la care am făcut eu referire, nu-l înțeleg: “obsedat”. Cred că banu’ aduce cu sine o liniște interioară perfectă. Nu mai există nuanțe, colțuri, obsedare…totul e un fel de ciorbă…cred.

  2. 27 July 2012 at 9:05

    Ma bucur ca ai scris acest post ,nu de alta dar sunt de aceeasi parere cu tine ,iar eu cum am zis clar ca nu mai scriu pe blog despre clasa politica si marsaviile din tara ,ma bucur ca le gasesc la tine .
    Pe Cristoiu zis ” Cristocea matii” , nu l-am suportat niciodata, intotdeauna mi-a parut jurnalistul de umplutura.
    Sorina Matei ca si Irina Petraru ,aveau emisiuni destul de bune ,dar doar pentru faptul ca trustul A3 au o echipa buna in spatele a ceea ce vedem noi .Sorina stiam ca in decembrie a demisionat de la B1 si s-a dus la RTV unde acum cateva zile l-a avut pe Băşe invitat in emisiunea ei .Ziceai ca sunt prieteni de o viata ,Basescu facand destainuiri despre cafeluta de dimineata…si altele . Mi-e scarba.
    Nelu Barbu , l-am vazut daca nu ma insel intr-o emisiune cu Cristocea cand erau amandoi pupincuristi de gazde intr-o emisiune unde Base vorbea despre furaciunile lui Ponta cu plagiatul si altele .E normal sa vezi gunoiul din curta altuia in loc sa vezi ca tu locuiesti la groapa de gunoi .

    Tot ceea ce se intampla la ora actuala nu este decat o mascarada .Toti se scuza sau acuza, crezand ca se rezolva lucrurile asa .Sunt de parere ca toti fura in tara asta ,insa fiecare fura in functie de statut si posibilitati…insa bine ar fi daca nu ne-ar mai afecta si pe noi.
    Ceea ce nu intelege lumea este faptul ca noi acuma nu alegem USL-ul ,pe Ponta sau pe Crin …noi alegem de fapt un singur “chior” , daca sa ramana sau nu …Dupa referendum ,vedem ce va fi .
    Cred ca ar fi bine ca lumea sa vada mai departe decat acesta manipulare mass media/presa, care dau jumatati de declaratii , care omit lucruri importante.
    Ma duc la vot sa spun DA, asta pentru ca Basescu si al lui regim nu a facut altceva decat sa ma incorseteze sa nu pot face nimic ,dupa o munca de 4 ani a reusit sa-mi duca firma in cap in 2 luni cu impozitele lui forfetare.
    Spun DA, nu pentru ca a taiat pensiile ,salariile ,somajul si altele din cauza crizei(ca in toata Europa), ci pentru ca a inchis sute de spitale si nu a facut macar o policlinica in loc ,insa si-a aranjat ca o vila sa fie amenajata cu milioane de euro. Spun da ,pentru ca m-am saturat sa vad nenumaratele declaratii ale lui Base ,fara coerenta si cu o contrazicere de sine la fiecare doua declaratii (nu merg la referendum …ba merg,insa pe cetateni ii sfatuiesc sa nu o faca…asta asa ca e cea mai calda) …
    Chiar m-am saturat sa aleg mai putin raul decat rau .Vreau monarhie :)))))))))))))))))))

    • qatalin
      27 July 2012 at 14:41

      Mika, eu unul nu m-am dumirit (sau bine, m-am dumirit dar nu-mi vine să cred), în legătură cu motivul lor. Ceea ce pare a fi un numitor comun în ce privește schimbările lor rapide și eficiente, este banu’. Într-adevăr toți fură, însă PDL a făcut-o cu aroganță. Cu monarhia nush’ ce să zic…cam târziu, cred… 😦

  3. 27 July 2012 at 9:39

    Da, atat de mult conteaza banul pentru ei. Cunosc doua exemple de bloguri din microsfera mea, obisnuiam sa le citesc chiar des inainte sa inteleg ce oameni se afla la butoane. In momentul declansarii acestei miscari anti-PDL la scara larga, in iarna, baietii au inceput sa scrie cate 2-3 articole pe zi puternic pupincuriste. Crede-ma ca nu pot sublinia suficient termenul “PUTERNIC”. Ma intrebam atunci cu cat sunt platiti pentru a se umili in asemenea hal si ma intreb acelasi lucru si in prezent. Exista oameni capabili sa-si vanda mama pentru un Cico si o pizza, without blinking.

    Te rog, cand iti faci timp, poate arunci un ochi peste o treaba scrisa de subsemnatul acum cativa ani. Habar nu aveam ca voi trai sa vad litera cu litera ce-i scris acolo: http://www.gam3zlife.info/2012/07/revedere.html

    Ma bucur ca te-am citit din nou. Ma bucur ca am acest privilegiu. Kudos!

    • 27 July 2012 at 9:40

      “In momentul declansarii acestei miscari anti-PDL la scara larga, in iarna, baietii au inceput sa scrie cate 2-3 articole pe zi puternic pupincuriste.” Exprimarea mea nu a fost tocmai clara aici. Pupincurismul era indreptat spre PDL + Basescu, nu spre miscarea anti.

      • qatalin
        27 July 2012 at 14:55

        Știu despre ce vorbești. Și eu am pe Facebook vreo 2 exemple. Tăcere maximă, urmată de zarvă imensă în momentul în care au fost ‘activați’.
        Tocmai de-aia am făcut și eu oferta aia…dacă tot e vorba de bani și atât, măcar le-aș trage-o puțin, Live, dacă și ele mi-au tras-o destul începând cu momentul în care am observat, stupefiat, schimbarea lor bruscă, totală, dar foaaaarte ‘eficienta’.
        Foarte frumoasă ‘Revedere’. Însă foarte tristă, chiar tragică. Parcă-i desprinsă din ‘Fight Club’… Eu mă deprim în ultimul hal atunci când încerc să scriu ceva atât de dramatic, așa că nu încerc. Însă ție ți-a ieșit foarte bine. Gratz!

  4. 27 July 2012 at 13:05

    Am distribuit peste tot articolul tau, facebook, twitter, o sa il pun si pe G+, sa vada lumea si sa citeasca.
    Asta este subiectul de discutie al meu si al lui Ovidiu de cateva zile. El se pricepe la politica, -eu ma pricep dar nu prea:))- si imi tot zice: “o vezi pe asta/ il vezi pe asta? asta era anti-base’ inainte, acum il pupa in cur de dimineata pana seara”. Interesant popor suntem noi, romanii. Vorba lui Badea, sa ne ia dracu’ pe toti. Am un presentiment ca tot Beau o sa ramana la tronul tarii, mai ales dupa ce am vazut ce raspund pe strada atunci cand sunt intervievati in legatura cu referendumul:” eu vreau sa ramana presedintele nostru, a facut multe”( asa a zis un idiot). Sa te ia dracu de idiot, numeste trei lucruri pe care le-a facut!! Frumos, nu am ce zice.

    Nota 10+ pentru articolul asta:)

    • qatalin
      27 July 2012 at 15:01

      Saru’mana Rozi. În opinia mea, share-ul reprezintă de fapt maximum de apreciere, motiv pentru care îți mulțumesc sincer.
      Și eu cred că tot el o să rămână (bine, eu chiar sper – din motive expuse pe larg în articolul anterior). Va fi în sensul autodistrugerii noastre, dar n-am o problemă cu asta. Implozie? Perfect! Bring it on! 😀
      Încă odată thanx! 😉

  5. ellyweiss
    29 July 2012 at 13:06

    Articolul e bun insa…am o retinere in privinta titlului. E scabros 😉 :))
    Prostitutia asta ma scarbeste si pe mine. Nici nu pot sa iau in serios asemenea oameni. Mai arunc cate-o privire doar ca sa-i vad cat rahat si cu ce pofta mananca.
    Si-n blogosfera e un fel de prostitutie. A celor care nu vor sa-si piarda amicii de culori diferite. Sa-i vezi cum se prostitueaza pe cele doua “culori”…
    Ai incheiat la fel de… :))

    • qatalin
      29 July 2012 at 14:46

      Elly, îmi asum… Cu toate astea, e o expresie din limba Română, motiv pentru care am folosit ghilimelele.
      Și eu tot la stadiul de ‘mai arunc o privire’ sunt, numai că privirea din ultimele 2-3 săptămâni m-a făcut să mă îngrozesc, pentru că am constatat amploarea fenomenului. Unde te uiți dai inevitabil de câte un reevaluat dintr-ăsta.
      În legătură cu blogosfera nu prea mă pricep, pentru că în afară de ce-am pus în blogroll, nu prea surfez în căutare de alte bloguri. Dar intuiesc la ce faci referire. Sunt destui care nu știu cum s-o dea să pice bine…nu?
      Dacă într-adevăr te-a deranjat, îmi cer scuze pentru titlu și pentru încheiere. Așa-s eu, mai slobod la gură, mai ales când sunt indignat în ultimu’ hal.

  1. No trackbacks yet.

What's on your mind?

