Home > Politică. > And the Oscar goes to…

And the Oscar goes to…

A ieșit cum mi-am dorit – invalidare.
Prezență la vot între 45% și 49%, referendum invalidat, 8 milioane de voturi împotriva lui Băsescu, USL cu pofta-n cui, CCR penibil (din cauza ilogicei decizii cu 50%+1), lideri Europeni a căror reacție sunt extrem de curios s-o aflu.
Habar n-am dacă până mâine dimineață, sau până Marți când vom ști rezultatele finale oficiale, se mai poate răsturna ceva în sensul validării. N-am nici o idee dacă CCR va călca propria decizie inițială și va valida referendumul cu toate că nu s-a întrunit cvorumul, doar de dragul, dar mai ales din cauza rușinii invalidării unui referendum al cărui scor este de 95 la 5. Ideea de bază (și dorința mea arzătoare, care ciudat, mi s-a și îndeplinit), este că vom avea scandal teribil, Băsescu este în sfârșit umilit de un vot popular, iar USL-ul și-a furat-o maxim, dovadă și discursurile lui Antonescu și al lui Ponta din seara asta, pe care le-au făcut imediat după ora 23 – era să adorm… Le-a lipsit verva, prestanța, zvâcul caracteristic ambilor politicieni (dar mai ales în cazul lui Antonescu), motiv pentru care încă din acel moment am mirosit eșecul pe care l-au înregistrat, sau mai bine zis circul pe care-l anticipează și de care credeau că au scăpat prostindu-mă pe mine, alegătorul.
Și dacă tot vorbesc despre prostit, să-mi aduc puțin aminte de ce n-am fost la vot și de ce mi-am dorit atât de mult rezultatul care a fost înregistrat în cele din urmă (cel puțin până la ora asta), și care este de fapt un cumul de evenimente care mă fac atât de mulțumit de cele întâmplate.
Păi în primul rând Băsescu și-a luat-o groaznic. O umilință mai mare decât asta nu cred că putea să existe. Nici măcar în cazul validării nu ar fi fost atât de umilit, pentru că, pus în postura de a se întoarce (la masa verde) la Cotroceni în timp ce 8 milioane de oameni nu-l mai vor, e chiar mai jenant decât o plecare directă în urma unei validări. În sfârșit asist la umilirea umilitorului. Până acum el era cel care umilea în stânga și-n dreapta, n-avea mamă, n-avea tată, călca pe cadavre și mânca copii cruzi. Ei uite că în sfârșit reușește contraperformanța de a încasă 8 milioane de palme într-o singură zi. Și chiar și așa, în discursul său de după anunțarea rezultatelor la ora 23, n-a scos o vorbă referitoare la cei care au dorit ca el să plece, ceea ce denotă încă odată, dacă mai era nevoie, disprețul pe care-l are față de cetățenii pe care cică ar trebui să-i reprezinte și mai ales de care să-i pese.
Un alt lucru de care-s foarte mulțumit este postura incomodă în care este în sfârșit pusă CCR. Adunătura aia de politruci, are în sfârșit o speță nasoală rău de tot. Sunt foarte curios cum vor hotărâ într-o atare situație (repet, dacă rămâne așa scorul, sub 50%), având în vedere direcția distribuției votului și amploarea evenimentului în sine la nivel social. Mi-am dorit foarte mult starea actuală de fapt, pentru că decizia CCR referitoare la 50%+1 în cazul demiterii unui Președinte, este absolut ilogica, atâta timp cât introduce avantajul celui care stă acasă. Nu poate exista în nici o competiție (chiar și electorală), prezența unei situații în care cineva este avantajat de neintrarea în competiție. Dar dacă așa au hotărât eminenții noștri membri ai CCR, atunci le spun deal with it mother fuckers
O altă latură delicioasă a rezultatului parțial este postura ingrată în care sunt puși marii conducători Europeni. Și aici nu mă refer la duduia aia Suedeză (i-am uitat numele – probabil că dacă era vreo bunaciune îl rețineam :D), ci mă refer la Barosso și Merkel. Cum vor putea ei digera o asemenea situație, și mai ales ce mesaj public vor avea, acum când observă că indiferent de validarea sau invalidarea referendumului, totuși există 8 milioane de voturi împotriva unui Președinte care a avut 5.2 milioane la învestire? Un Președinte pe care ei l-au susținut și pe care l-au ajutat mușcând și răspândind gargara propagandistică referitoare la lovitură de stat, siluirea Justiției, periclitarea democrației & all that shit.
Dar cel mai mult mă bucură oftica USL. Această alianță care n-a făcut absolut nimic timp de 4 ani de zile pentru a mă ajuta pe mine să scap de Băsescu și PDL. Acești limacși politici care au trăit din cheag 4 ani de zile și care au așteptat să se erodeze PDL treptat, în așa fel încât ura mea față de Băsescu să crească fără ca ei să catadicsească a depune vreun efort în sensul ăsta. Acești nemernici pe care i-a durut în cur dacă răbdarea mea are limită sau nu și care au așteptat implozia unui popor distrus, doar pentru că pe ei i-a futut o lene care a durat 4 ani.
Trebuie să recunosc faptul că în urmă cu 40 de zile, eram prostul USL. Nu eram un susținător fervent, dar luam de bun rahatul mestecat de ei. Mi-au trebuit evenimentele ultimei luni de zile pentru a realiza amploarea neghiobiei lor, dar mai ales dezastrul lipsei lor de fermitate și de acțiune în anii din urmă. Și asta pentru că am fost innocent bystander la ceea ce a fost în stare să facă un singur partid (nu o alianță de 3 partide), pentru a-și salva curu’. PDL-ul singur a reușit să pună o întreagă Europă+alianță Nord-Atlantică pe jar. PDL-ul a reușit prin Europarlamentarii proprii, să creeze un asemenea val de indignare la adresa României, încât au dus în cap Euro, au decredibilizat România, ne-au trimis înapoi cu ani de zile, dar și-au văzut de propriul interes. N-a contat că au distrus țara, ci a contat că sunt capabili să lupte din punct de vedere politic. Au făcut-o pentru că au putut. Nu contează că lupta lor a fost un minus și nu un plus, ci contează că eu alegătorul, am observat o formațiune politică capabilă să lupte pe toate fronturile, capabilă să se țină cu ghearele de orice fărâmă de teren fără să-l cedeze din silă sau lehamite, capabilă să răstoarne un rezultat care inițial părea insurmontabil.
Comparativ cu asta, USL-ul ce-a făcut timp de 4 ani de zile? Unde au fost reprezentanții lor la nivel European? Unde au fost mitingurile lor anti-băsiste din ultimii 4 ani? Unde a fost indignarea lor în fața occidentului și denunțarea tuturor nemerniciilor făcute de Băsescu în ultimii 4 ani? Ah, am uitat, au fost și alea, dar la tv. Veneau seară de seară la A3 și RTV, făcând rocada să fie bine, că să nu fie rău (trebuia să meargă rating-ul peste tot), și au râs cot la cot cu realizatori tv mulțumiți de monetarul făcut la sfârșitul lunii.
În ultimele 3 zile, mi-am notat câteva momente memorabile observate îndeosebi la A3, postul angrenat cel mai mult în lupta anti-Băsescu – portavocea USL, dar și la alte televiziuni:
Dana Grecu, în emisiunea de la vila Dante, îl întreabă pe Ioan Mircea Pașcu, referindu-se la transmiterea imaginilor cu luxul opulent din vila respectivă: Credeți că Românii în sfârșit au înțeles? Credeți că lumea a înțeles despre ce-i vorba și vor veni la vot?
Ioan Mircea Pașcu (aflat lângă Radu Tudor pe scaun, cu care-și dăduse coate și chicotise toată emisiunea): Acum au înțeles. Cred că acum în sfârșit au înțeles; după care îl pufnește râsul. Un râs gen Ferma animalelor, de gras mulțumit de sine și de condiția sa, pe care-l doare-n cur de tot ceea ce nu-i străbate arealul.
Păi bine mai masonule chelios care ești tu mason, acum este un termen pe care să-l spui lu’ soferu’ tău, ca să nu zic lu’ mă-ta! Dar probabil că n-ai nici o străbatere în legătură cu existența unor Români care au înțeles încă din 2008 sau mai devreme. După cum s-a văzut, i-ai convins că trebuie să vină la vot, doar pe cei care au înțeles acum. Cei care înțeleseseră de mult și așteptau ajutorul tău, au stat acasă, așa ca mine. Tu vii și-mi râzi mie în față după ce n-ai făcut nimic pentru mine, ai tupeul să te milogești că să-ți dau votul, dar mai ales să-ți fac pragul cvorumului, mă nenorocitule? Vii și mă umilești și-n ceasu-al 12-lea considerând că eu, Românul prost, mâncător de parizer de 5 lei/kg și băutor de bere la pet, înțeleg abia acum cum stau lucrurile? Ei bine dragul meu, te așteaptă o surpriză – am înțeles cu mult înainte ca pe tine să te străbată gândul că ar fi cazul să-mi explici ceva, darămite să mai și faci ceva în sensul ăsta. Așa că pa!
Într-un alt exemplu, la Prima tv, protagoniști sunt Cristina Țopescu și Călin Popescu Tăriceanu. Jurnalista, referindu-se la lovitura de stat pe care-a dat-o Băsescu în 2008 nerecunoscând noua majoritate Parlamentară și ținând în funcție, abuziv, 3 luni de zile un Guvern demis prin procedura Moțiunii de Cenzură, doar pentru a-l numi din nou pe același Premier demis (ceva de Guiness book, dar pe care USL n-a avut timp să-l propage la nivel European), îl întreabă următoarele: De ce n-ați avut o reacție pe plan European așa cum a avut PDL-ul în ultima lună? (mânca-i-aș puța ei de femeie, m-a uns la ficați cu întrebarea asta)
Tăriceanu răspunde (fâstâcit…măcar n-a râs precum Pașcu): Probabil că am greșit atunci. Ar fi trebuit să reacționăm mai dur.
Să mori tu?! Ești sigur? Io zic că-i bine așa coane. Ați dormit pă coadă 4 ani, ați așteptat să-l urăsc eu pe Băsescu mai mult decât să vă iubesc pe voi, ați suportat cu stoicism toate încălcările grave ale Constituției săvârșite de Băsescu și v-ați trezit acum că aveți nevoie de mine? Adică și acum tot de mine aveți nevoie, voi nefiind în stare de nimic? Genial. Am o surpriză pentru voi – mai aveți de așteptat până v-oi da eu votul.
Răzvan Dumitrescu îi avea ieri printre invitați pe Zgonea și pe Vosganian. N-a fost o întrebare directă, ci era o discuție despre revolta oamenilor, care (conform speranțelor lor), vor ieși în număr mare la vot.
La un moment dat Vosganian spune: Da, Piața Universității a fost declicul. De acolo a plecat totul.
Bravo ție dom’ fost Ministru. Ești tare, n-am ce zice. Nici gând să organizezi matale și partidu’ sau altianța din care face parte partidu’ lu’ matale vreo mișcare de stradă. Cum naiba să vă asumați voi vreun risc electoral, nu? Lasă așa, să rabde lumea în suc propriu ani în șir, să trăiască din ce în ce mai rău un număr din ce în ce mai mare de oameni în timp ce voi trăiți cel puțin la fel de bine ca și ăi de-i vrem cu toții dați jos, și apoi să iasă lumea singură în stradă. Și acum vii și te aplauzi singur că-ți trece prin cap să spui o asemenea chestiune. Evident că acolo a fost declicul băi bulangiule, dar nu v-a aparținut vouă. N-ați avut nici un merit pentru asta. Din contră. Ați stat degeaba în timp ce societatea lipsită de orice reper s-a degenerat an după an, până la limita ieșirii în stradă pe cont propriu, în lipsa unei opoziții active, solide și bine intenționate. Stai jos, scoate carnetu’, ai nota 2.
Astăzi la A3, la ora 17:35, apare o fătuca pricepută cu microfonu’ (și Live și în privat), și ținând cont de frenezia anteniștilor care nu știau ce să mai facă pentru a aduce lumea la vot, spune următoarele: Există Români responsabili și Români mai puțin responsabili, în funcție de ce-și dorește fiecare.
Să mori tu fă!? (i-aș zice dacă aș fi lipsit de tact+bun simț – la ora asta cred că sunt). Adică acum sunt și iresponsabil că nu vin să-i validez referendumul USL-ului? Ei aș!… Și eu care credeam că-s doar prost și atât. Credeam că doar am nevoie să-mi spuneți voi că eu am răbdat de dobitoc ce sunt 4 ani în care am așteptat să scap de Băsescu și de japitile din jurul lui, fără ca opoziția să existe. Acum mai sunt și iresponsabil? O mai auzeam și pe tanti învățătoarea aia (grevista foamei care acum e deontoloagă mai tare decât madam Tatoiu), cum spunea: Doar alienații mintal nu-și folosesc dreptul conferit de Constituție de a vota. Probabil că n-a fost nimeni în stare să-i spună până la vârsta asta, că votul este un drept și nu o obligație, în timp ce activitatea unei opoziții bătăioase este o obligație legală și morală, nu numai un drept. Dar asta e… S-a văzut invitată la A3 de 50 de ori și acum suntem noi alienați mintal. De vină-s tot eu, alienatul mintal, iresponsabilul care n-am mers la vot. Adică ei mi-au spus ceva de genul: Marș la vot măi retardatule. Ce dacă ai fost cârpa cu care a șters pe jos Băsescu 4 ani, timp în care noi am stat și ne-am uitat? Las-o așa cum a picat, tu du-te acum și votează ‘ți-ar mă-ta a’reaq!
E o amplă discuție în legătură cu graba USL din vara asta. Primul lucru pe care l-am spus despre învestirea Guvernului Ponta (pe blogul lui Ciutacu parcă), a fost: E o mare greșeală. Și acum cred asta. În loc să lase PDL-ul să se erodeze și mai mult (dacă tot au frecat menta atâta timp fără să facă nimic) și să existe șansa nici să nu mai intre în Parlament, l-au aruncat în opoziție (acolo unde-i place lu’ Băsescu cel mai tare), au preluat o țara în criză și acum primesc ponoasele. Din punctul meu de vedere, Antonescu e în grabă mare, pentru că Ungureanu e pe la 25%, Domnu’ Dan are un 15% consolidat, și dacă nu se validează referendumul ăsta, în așa fel încât Antonescu să câștige Presidențialele lejer, s-ar putea ca în 2014 să aibă o surpriză, pentru că atunci va avea contracandidat. Momentan sunt pure speculații, însă intuiția rar mă înșeală… De-aia mă fac ăștia iresponsabil și alienat mintal dacă nu votez, pentru că le țâțâie curu’ deja. Din punctul meu de vedere, la Parlamentare n-or să mai obțină cât au luat la Locale, și riscă să nu aibă direct 51%. Moment în care Băsescu (fiind încă la Cotroceni), va face o noua mișcare cu UDMR-ul și tot PDL-ul o să conducă următorii 4 ani. Asta pentru că s-au grăbit și n-au stat în opoziție până-n toamnă. După cum am văzut, Băsescu deja a trimis mesajul către UDMR încă din seara asta. A declarat la ora 1 (parcă): Pentru electoratul maghiar am un mesaj: le mulțumesc și am înțeles mesajul. Ei, despre am înțeles mesajul e vorba. Adică se conturează o nouă alianță din toamnă, după ce se mai liniștesc apele și USL-ul erodat scade sub 50%. Eh…politica asta… 😉
Iar ca totul să fie perfect, azi era în studiourile A3 și Marius Nistor. Bine că am o durere criminală de stomac și eram pe ceaiuri, că aș fi dat la rațe instant. Când îl aud cum vorbește, cu dicția aia mai perfectă decât a lu’ Adriana Saftoiu și e-urile alea din a, pur și simplu mă constip mintal. Mai ales când îmi aduc aminte 2008 și 2009 când era invitat zilnic, alături de Hossu ăla, alt sindicalist care răcnea de ziceai că iese revoluție în următoarele 10 minute, după ce se încheie el la șireturi, plus Marica, de ne spunea zilnic că are 3 capre și nevastă-să-i muza lui. Evident că nici un sindicalist n-a făcut niciun miting, nicio acțiune de stradă. Dar dă bine să vii la tv și să țipi populist, nu? Iar acum, să ai și tupeul să mă înveți pe mine cum stă treaba cu votul și să-mi dai lecții despre simțul civic. Tu-ți gâtu mă-ți de nesimțit!
În ultima vreme, mă tot străbat exemplele Biblice. Probabil pentru că-i tot trimit la origini. Ultimul la care m-am gândit este fix despre good vs bad. Nu de alta, dar ca să înțeleagă și propagandiștii USL-iști cum stă treaba. Dragilor, sunt oameni care consumă 1 litru de vodkă/zi, fumează 2 pachete de Carpați/aceeași zi, bat și violează nevasta+copiii, totul timp de 70 de ani (până decedează mortal) și nu pățesc nimic. Ba din contră, le merge și bine în tot timpul ăsta. Și sunt oameni care se sprijină de-o vitrină, o sparg și fac 3 luni pârnaie sau plătesc de sar în sus, fumează 3 ani și-și bagă țeavă-n gât sau fac cancer, dau o palmă copilului sau nevestei și a 2-a zi cad și își rup mâna. Toate astea pentru că (din punctul meu strict subiectiv de vedere), Doamne-Doamne plătește diferit și are atenție distributivă. În sensul că de pe cel păcătos își ia mâna, nu se așteaptă că se mai îndreaptă decât prin cine știe ce miracol, pe când pe cel care încă nu-i pierdut îl pedepsește încă din timpul vieții că să-l facă să-și dea seama de greșelile sale și să nu ajungă precum cel păcătos care-și ia toată pedeapsa dincolo.
Așa și voi, dragii mei din USL. Dacă Băsescu-i un nenorocit și n-am cum să mă aștept de la ceva bun de la el, singura mea speranță era ca voi, care vă dați (măcar declarativ) de partea binelui, să mă ajutați când turbez de frustrare. Dar dacă voi stați pe margine și va uitați cum mă silueste ăla timp de 4 ani, atunci surpriza pe care o veți avea, va fi reprezentată de pedepsele pe care le tot încasați de-a lungul vieții voastre…politice. Ăla continuă să facă rău, fiind tot în frunte, că doar asta știe și-l doare-n cur de mine și de voi, iar voi vă luați țeapă după țeapă, pentru că nu ați făcut la timp ce-a trebuit să faceți.
E ca și cum m-aș duce 4 ani la serviciu, și în fiecare zi din cei 4 ani, pe drum mă oprește unul și mă bate de mă joacă-n picioare, în timp ce un Polițist stă la 10 metri și se uită, chicotind și spărgând semințe cum o încasez eu. Numai că ce să vezi, după ăștia 4 ani, vine nenea Politistu’ la mine, că vrea neapărat să avanseze în grad și are nevoie de semnătura mea. Și pentru asta încearcă să-mi explice că-i responsabilitatea mea de cetatean să-i dau semnătura ca să avanseze și el în grad, să nu mai spargă semințe, ci să mănânce floricele. Moment în care eu, plin de vânătăi, fără dinți în gură, cu nasu’ spart și o mână ruptă, deschid o gură lividă, produc un rânjet diabolic și-i spun cu o ultimă răsuflare duhnind a mort: –Oooops!

  1. Cosmin Hampea
    30 July 2012 at 10:01

    “Doar” atat: FELICITARI!…o analiza politica perfecta si de bun simt

    • qatalin
      30 July 2012 at 12:20

      Mulțumesc Cosmine!

  2. ellyweiss
    30 July 2012 at 20:20

    Privind lucruruile strict obiectiv ai dreptate. La USL ma refer si asta am mai spus.
    Dar te si inseli amarnic: Basescu, Uniunea Europeana si CCR-ul NU SE SIMT. Nici n-au habar de posturile acelea la care te gandesti tu. Adica ii doare fix in cot.

    • qatalin
      30 July 2012 at 20:54

      Așa este, dar eu încerc să mențin firul de gândire logic și văd că-mi apar în față două variante mari și late. Pe cine-mi doresc să mă conducă?: 1) o clasă politică formată din niște nemernici pricepuți, șmecheri și abili; 2) o clasă politică formată din incapabili, inapți, penibili și nepricepuți. Motiv pentru care mi-e și frică să-mi dau un răspuns momentan. Acum știu doar că ar fi fost scenariul perfect acela în care Băsescu ar fi condus USL-ul. Adică să scoatem din scenariu ridicolele personaje PDL, să le înlocuim cu figurile politice ale USL, dar să le plasăm sub conducerea lui Băsescu. Dar cum așa ceva nu se poate…

      • ellyweiss
        31 July 2012 at 18:41

        Bine ca nu se poate! Nu-ti mai imagina nimic! Sunt pure fantezii. Individul ala spurca absolut tot ce atinge. Ma mir ca inca mai ai iluzii 😦

        • qatalin
          31 July 2012 at 18:47

          Păi n-am… De-aia am spus “Dar cum așa ceva nu se poate…”.
          Prin anii 80′ era și o melodie “Why do good girls like bad boys?”…am uitat cine-o cântă.
          Cu părere de rău, dar menținându-mi gândirea rațională, trebuie să spun că Băsescu este un foarte bun politician malefic. 😀

  3. 31 July 2012 at 10:59

    Pe toti ii doare fix in dos de noi asa ca nu inteleg de ce se crizeaza atat romanul? Sa puna cotul la treaba ca nici USL nici PDL nici un alt partid nu-i va turna averi in palme.
    Nici nu ma agit, nu mi-l doresc nici pe X nici pe Y toti vor fura indiferent de ce nume poarta si vor face “jungle style” intre ei ruc in ruc secole de-a randul.

    Mi-e sila insa de tot circul asta pueril, de jigniri si injuraturi!

    • qatalin
      31 July 2012 at 14:01

      Nu știu de ce se crizeaza Românul, în general. Eu unul mă crizez pentru că m-a umilit regimul Băsescu/PDL cu aroganța lor și cu lipsa lor de interes în a mă prosti delicat (‘handle with care’ a lipsit totalmente). Sunt convins că toți fură, dar vreau o clasă politică pe care s-o văd că-și dă interesul să fure cu perdea și care să încerce să mă păcălească elegant, cu ștaif, așa cum făcea Năstase. N-am avut probleme din punct de vedere material sub nici un regim, numai că sub Băsescu m-am simțit cel mai umilit. Aș prefera un regim care dacă tot mă fură și mă desconsideră, s-o facă prin intermediul unor oameni de-o relativă calitate umană, posesori ai unui intelect decent. PDL-ul în frunte cu Băsescu, m-a considerat prostu’ lor, în timp ce ei dețin un IQ subunitar și sunt de-un penibil grotesc. Eu unul de-aia-i vreau plecați. Însă nu oricum, ci numai după ce USL îs va fi primit lecția, să nu cumva să le crească cornițe crezând că și ei, la rândul lor, m-au păcălit să le dau votul moca după ce ei m-au neglijat în toți anii ăștia.

      • 31 July 2012 at 21:01

        Tu vrei ce vreau si eu dar stii care e partea proasta? Ca vrem ceva ce nu o sa avem. Mereu am zis ” fura frate fuuraaa dar FA si ceva pentru noi! “.

        • qatalin
          31 July 2012 at 21:05

          Io-s chiar mai darnic. Poa’ să nu facă nimic pentru mine, că în douăjdoi de ani m-am obișnuit, da’ măcar să nu fure râzându-mi în față.

  4. 31 July 2012 at 16:39

    Ai dreptate Catalin. dar, nu avem de unde sa stim cum va fi cu altcineva la putere daca nu ii dam ocazia. oricine ar fi, nu zic de USL. in general. 8 ani am vazut cum a fost, ar fi timpul sa mai vedem si altceva.

    • qatalin
      31 July 2012 at 17:51

      Rozi, când mă uit în oglindă, îmi pot permite aroganța de a considera (ghidat fiind de subiectivismul meu) că știu foarte bine cum ar fi cu altcineva. Oricine ar veni în locul ăstora, și a venit deja (avem Guvern USL de 3 luni), este mult mai ‘bun’ decât PDL-ul. Mai rămâne Băsescu de dat jos și atât. Eu aici nu discut intențiile, pentru că politicienii, într-un final, sunt toți curve, ci discut comportamentul. Nu cred că poate exista vreun partid la ora actuală în România mai malefic decât PDL. Nivelul lor de aroganță și de nesimțire e sky high. Și totuși rămân rece, poate chiar cinic, și-mi dau seama că legitimarea completă a USL-ului, cu tot cu Președinte, după ce au ajuns să fie deja la guvernare, nu e bună, atâta timp cât n-ar înțelege absolut niciodată cât rău au făcut ei României prin inactivitatea lor din perioada 2008-2012. E numai bun chinul ăsta prin care vor trece ei (alături de mine, evident), în următorii 2 ani până la Presidentiale. Iar între timp vor vedea și ce mare a fost eroarea trimiterii lui Basescu+PDL în opoziție cu 6 luni înainte de Parlamentare. Nu vreau să trec cu vederea stângăciile și erorile lor, doar pentru că-mi doresc enorm să scap de Băsescu. Nu de alta, dar riscăm să scapam de hoți și să dăm de proști…

      • qatalin
        31 July 2012 at 18:07

        Uite un mic exemplu Rozi:
        Aseară îl văd pe Șova venind cu nush’ ce tabel cu populația activă (votantă) a României, încercând să spună că a fost atins cvorumul, pentru că nu suntem 18.5 mil. cu drept de vot ci doar vreo 15 și ceva.
        Cât de penibil să fii ca și partid (alianță politică), încât să fii la guvernare, să ai Ministerul de Interne, să ai 65% din primari și prefecți și să nu fii în stare să afli astea înainte de referendum?
        Cât de nepriceput să fii încât din partidul (aproape stat) care exista pe vremea lui Iliescu, să nu fii în stare nici aliat cu PNL + PC (care deține cel mai vizionat post de știri din țară), să treci pragul de 50%+1?
        Păi PDL-ul pus în situația lor cred că avea 65%, nu 51%…
        Stângăciile și imaturitatea lor politică, mă fac să cred că am gândit bine când i-am taxat prin neprezența mea la vot. Dar e oarecum logic să fii varză în ‘facut politică’ atâta timp cât ai stat 4 ani degeaba. Ei nici nu mai știu cum se face meseria asta.
        PDL-ul e în stare să facă din căcat bici, iar ei au pe masă toate ingredientele folosite la obținerea tortului și după ce se apucă de treabă le iese mămăligă. Încă odată, eu nu discut de buna intenție (care în cazul PDL lipsește cu desăvârșire), ci discut de eficientă și pricepere.
        USL-ul e pur și simplu varză (dar plin de intenții bune), în timp ce PDL-ul e o fiară politică aflată sub aripa lu’ Băsescu (dar îi doare-n cur de popor, interesându-i doar propria lor piele).

        E ca și cum ar juca România cu Brazilia finala CM de fotbal. Evident că țin cu România, dar nu pot să neg valoarea Braziliei, fiind lipsit de realism în așa fel încât să înțeleg mediocritatea României. 😀

  5. 31 July 2012 at 23:24

    It is time. Trebuie sa ma bag si eu in seama. Mentionez din start doua lucruri: sunt un Conservator convins – si sunt proprietar pe sensul termenului “Conservator” – vis a vis de o metoda de guvernare viabila si sunt, in aceeasi masura, monarhist. De ce monarhist? Fiindca simt nevoia unui simbol unificator al politicii romanesti. Regimul vazut de mine ca necesar, in prezent, este cel de monarhie constitutionala. Politica romaneasca nu este lipsita de traditie si impliniri. E pacat ca am lasat anii ulteriori Revolutiei sa ne pateze istoria. Basescu a pus capac. Eu nu-l vad ca pe un politician malefic abil, ci ca pe un dictator dement, sicofant si las.

    • qatalin
      1 August 2012 at 1:08

      Nu-s monarhist. Am cochetat puțin cu ideea pe la începutul anilor 90′ când Iliescu nu-l lăsa în țară pe Rege. Mi se pare puțin cam medievală ideea de a avea monarhie. Pe lângă asta am oarece sechele cu privire la conducerea țării conform unei singure voințe. Iar ca să fie Monarhie Constituțională, n-aș vedea care ar fi rostul. Doar pentru a păstra niște simboluri? Doar pentru a exista o entitate care să adune în jurul ei masele și să ‘insufleteasca’ poporul, așa ca-n UK?
      Un astfel de scenariu mi s-ar părea mai degrabă asemănător cu Papalitatea, cu ideea creării unei divinități – în definitiv, Regele este trimisul lui Dumnezeu pe pământ. Mi s-ar părea puțin cam inadecvată o asemenea idee, pe o planetă micuță, care suportă 7.5 miliarde de oameni. Pe lângă asta, Germania și USA, cele 2 puteri care dictează viitorul României, nu cred că ar fi de acord ca într-o țară care delimitează granița UE și NATO să se instaureze Monarhia, fix în coasta Rusiei. Eu cred că ei au alte gânduri cu noi, iar planurile astea nu includ Monarhia.
      Cred că pot să spun că-s Republican. Cu toate că nu-s deloc înverșunat. Pur și simplu nu mai văd scopul Monarhiei pe pământ…decât poate doar în orientul mijlociu, unde lobotomizatii aia au nevoie de repere, ghidarea unui tătuc, și simboluri…cât mai multe simboluri. 😀
      Cât despre Băsescu, eu unul consider că ‘dictator dement, sicofant și laș’, este inclus perfect în ‘politician malefic abil’. (apropo, a trebuit sa Google ‘sicofant’, nu cunoșteam termenul :D) E din fișa postului. Altfel n-ar fi condus România 20 de ani, din care ultimii 8 fiind Președinte. Lucru care spune extrem de multe și despre noi, dar mai ales despre clasa politică pe care am tot ales-o să ne reprezinte în anii ăștia. Dacă noi n-am reușit să producem ceva mai bun care să-l dea naibii jos de acolo, umilindu-l și combătându-l fără drept de apel, asta e…acum tragem ponoasele.

    • 1 August 2012 at 14:01

      “Eu nu-l vad ca pe un politician malefic abil, ci ca pe un dictator dement, sicofant si las.” E dement, clar! E singura varianta posibila. Singura explicatie pentru care poti sari in sus si striga “Viiiiictorrrriiiieeee” dupa ce ai incasat 7,4 milioane de voturi de blam, cu 2,4 mai multe decat cei care te-au ales. Singura explicatie e ca e bolnav cu capul… Te agati de putere, ok. Ai noroc si nu ies 50% + 1 la vot si vei ramane in scaun. Da’ te faci si tu ca macar ai inteles un mesaj (multiplicat de 7,4 milioane de ori). E dement clar…

      • qatalin
        1 August 2012 at 18:50

        Să te audă Dumnezeu Laura! Demența l-ar face să comită greșeli. Iar după cum a decurs referendumul ăsta, cu tot cu campania de 30 de zile, doar greșelile lui l-ar mai putea da jos, pentru că adversarul său (cel politic, nu poporul) a fost exagerat (dacă nu chiar suspect) de slab. 😦

  6. 1 August 2012 at 8:30

    Te asigur ca nu sunt un lobotomizat cu nevoie de repere si daddy issues, insa am studiat suficienta istorie ca sa-mi formez o viziune politica ferma. In “Istoria Angliei”, varianta lui Andre Maurois, tipul reuseste sa explice mai bine decat as putea eu conceptul de monarhie constitutionala. UK nu este singurul stat ghidat dupa acest regim simbolic: Belgia, Danemarca, Olanda, Luxemburg, Spania. Norvegia, Suedia – tari cu un nivel de trai si o organizare a societatii superioara mediei europene (bine, poate mai putin Spania). Pe langa asta, nu cred ca-i nevoie sa amintesc tarile din Commonwealth. Desigur, Japonia e si ea pe lista.

    Monarhul constitutional nu mai reprezinta in prezent divinitatea, el este, conform definitiei politice, o parte a trias politica. Nu un simbol divin, ci un simbol al Statului si al Poporului, ca entitati suverane si suzerane.

    Cat despre “politicianul malefic abil”, cred ca ai dreptate, desi Hitler/Franco/Mussolini sunt singurele alte exemple ce-mi vin in minte.

    • qatalin
      1 August 2012 at 18:44

      Din punctul de vedere al discuției despre ‘ce-ar fi mai bun, monarhie sau republica’, eu cu siguranță sunt un lobotomizat, am nevoie de repere, iar despre issues, am o verișoară care mi-a creeat destule :D. Nu-s deloc înflăcărat în nicio direcție, ci pur și simplu nu văd rostul monarhiei în anno domini 2012. Faptul că există un lung șir de monarhii care funcționează bine nu mă contrazice deloc. Acolo merge treaba pentru că au o tradiție, și pentru că e greu să mai schimbi acum mentalitatea oamenilor. La noi, după patruj de ani de comunism urmat de circul 1990-2012, ar fi cam greu să instaurezi monarhia într-o țară graniță NATO/UE, cu probleme de acord fin în Harghita și Covasna și cu venit pe cap de locuitor sub 300E…
      Departe de mine idea de a te contrazice aiurea sau de a te jigni în vreun fel. E părerea ta cu privire la monarhie, am luat act de ea și o respect. Nu-s deloc vreun militant pro-republican, ci îmi doresc whatever works…
      În legătură cu maleficii, i-ai uitat pe Stalin, Ceaușescu, Tito etc. N-am nicio intenție de a-i gratula cu trăsături pozitive de caracter, dar nici nu pot să nu recunosc sclipirea de geniu, acolo unde este prezentă. Fac foarte bine distincția între discuțiile despre bine și rău pe de o parte, față de discuțiile despre apt și inapt, pe de altă parte. Faptul că unul e capabil să supraviețuiască din punct de vedere politic timp de 20 de ani, mă forțează (fie că vreau sau nu) să-l consider capabil. Iar asta nu influențează sub nici o formă discuția despre intențiile lui, modalitățile prin care își atinge scopurile, etc. N-am deloc o fascinație a ‘raului’, ci doar disprețuiesc lipsa de tărie a ‘binelui’ atunci când încearcă să înfrunte răul. USL-ul e lipsit de cohones… iar Băsescu, precum orice tiran, iși pierde mințile pe final de ‘carieră’…sper. 😀

  7. 1 August 2012 at 10:34

    qatalin :
    Io-s chiar mai darnic. Poa’ să nu facă nimic pentru mine, că în douăjdoi de ani m-am obișnuit, da’ măcar să nu fure râzându-mi în față.

    N-ai sa vezi. Ne vor ranji cretineste mereu in mecla si ne vor subestima intreaga viata!!

    • qatalin
      1 August 2012 at 18:48

      Nu-mi fac nicio iluzie că ar fi altfel. Tot ce-mi doresc însă, este alt grad al rânjetului primit în meclă. Să-l mute dinspre ‘arogant’ spre ‘cordial’ și works for me. 😉

  8. qatalin
    1 August 2012 at 19:25

    La ora la care scriu comentariul ăsta, Dana Grecu și Radu Tudor sunt c-o falcă-n cer și cu una-n pământ împotriva USL-ului.
    Au avut nevoie de 3 zile să-și dea seama că USL-ul a fost inexistent în campania asta?
    Au avut nevoie de 3 zile să constate că liderii marcanți ai USL au stat la cutie fără să aducă lumea la vot și fără să mobilizeze absolut pe nimeni?
    Abia acum își dau seama că Ioan Rus n-a vrut să facă nimic pentru a scoate morții de pe listele electorale permanente și pentru a le actualiza conform listelor de la CNAS?
    Jenant…

    • 1 August 2012 at 20:44

      In legatura cu discutia despre republica/monarhie, departe de mine orice atac fata de convingerile tale politice, in fond, tot democrati suntem amandoi 🙂 Cred ca ai ajuns sa ma cunosti cat de cat, sunt genul de om cu respect sincer pentru orice opinie diferita de a mea, in special atunci cand vine de la un om inteligent si cu capul pe umeri. Sunt de acord cu argumentele tale din articol, punct cu punct, din acest motiv nici n-am prea vrut sa comentez ceva. Simteam ca nu mai am ce completari constructive sa aduc.

      Si acum, pe un ton putin mai relaxat: asa-i ca Rus are o sticla de whiskey datorie la Base? Sper sa-i stea in gat domnul Ioan de la Cluj oricui a insistat sa-l includa in guvern. Imi aduc aminte scena cu ogarii si iepurele din Snatch. They were proper fucked :))

      • qatalin
        1 August 2012 at 20:57

        Pe lângă sticla datorie (pentru care va răspune Ponta cu siguranță – dacă nu cumva a fost la ‘impuse’), mai e și problema primarilor și a prefectilor. Au luat 65% la locale, au peste 2500 primari, iar mobilizarea la vot a fost aproape zero.
        Ca să fie totul perfect sadic, referendumul ăsta a fost decis tot de-un om din Cluj, alături de Maghiarii din Covasna și Harghita. Absolutamente genial!!! Stau și mă întreb când soarta mă-si voi conta și eu în țara asta?!… Sau aici contează doar etnicii și ‘fruncea’?
        Cât despre scena din Snatch, sunt convins că așa e, numai că în cazul lor, cu siguranță n-au fost luați prin surprindere. Eu miros o conspirație mai laborioasă, care-l include și pe Rus, nefiind compusă doar din el. 😦

  1. No trackbacks yet.

What's on your mind?

