Home > Politică. > Let the circ begin!

Let the circ begin!

Cam aşa ar trebui să sune anunţul intrării în cea de-a 3-a campanie electorală de anul ăsta. Bafta noastră că n-are anu’ decât 12 luni, altfel riscam să mai fim binecuvântaţi cu cel puţin încă una. Dacă m-ai fi întrebat acu’ fix un an, aş fi răspuns plin de spume la gură, că abia aştept anul 2012, ca să votez, să mă ambalez susţinând pe X sau pe Y, să pun suflet şi să fiu pătimaş. Numai că am scăpat de grija asta prin primăvară, cu ceva timp înainte de alegerile locale, atunci când dintr-o lehamite de nedescris faţă de întreaga clasă politică în general, dar mai ales faţă de PDL+Basescu în special, am decis în forul meu interior că decesul simţului meu civic este alegerea cea mai bună pe care pot să o iau cu privire la angrenarea mea în tumultul vieţii politice româneşti. Şi cum electroşocurile sau rugăciunile n-au avut sorţi de izbândă, cu toate că am încercat să-l învii cu ocazia referendumului pentru demiterea Preşedintelui, nici nu mai are sens să mă lupt pentru a-l reînvia acum, după grotescul fiasco democratic pe care l-a reprezentat referendumul.
Ştiu că suntem doar pe hârtie stat NATO şi membru UE, însă chiar şi aşa, să vină cea mai reprezentativă putere democratică a lumii şi să-ţi impună în cel mai nedemocratic mod posibil menţinerea unui Preşedinte demis de popor, cred că-i deja prea mult pentru orice om normal la cap. Cred că a fost cel mai bun exemplu cu privire la funcţionarea democraţiei pe plan mondial. Cam aşa stau lucrurile oriunde în lume. Până şi în America. Omuşoru’ votează cu cine vrea, şi iese cine trebuie.
Dovadă sunt recentele alegeri Presidentiale din ţara care bate pe toată lumea şi impune democraţia acolo unde-s resurse naturale, dar care este bătută constant de uragane şi de alte urgii ale naturii. Păi ăla-i sistem de vot? Cetăţeanul votează, iar electorii decid. Minunat! Romanii ar râde şi cu curu’ dac-ar afla ce-a ajuns din găselniţa lor în materie de orânduire socială. Cu alte cuvinte, mâncătorii de hotdogi şi băutorii de apă maro acidulată, au drept lege care le ghidează calea de urmat în legătură cu democraţia, un text care tradus la liber înseamnă ceva de genul: poporul poate să voteze 55% pe Romney şi 45% pe Obama, iar Obama să fie ales Preşedinte, pentru că a câştigat votul electorilor în statele cu cei mai mulţi reprezentanţi, cum ar fi Ohio şi Florida (exact cum s-a şi întâmplat). Atunci nu-i de mirare că li s-a părut că ne-au dat o mâna de ajutor când ne-au spus: -Basescu are 7.5 milioane voturi împotriva şi 800 de mii pentru? Nu-i nimic, lăsaţi-l tot pe el Preşedinte. Pare logic, nu? Şi ca să fie totul perfect, cetăţeanul american de rând acum e vesel. I se pare că a participat la înfăptuirea actului democratic… Trebuie să recunosc faptul că democraţia este într-adevăr mult mai bună decât comunismul. Şi asta, pentru că principala diferenţă constă în faptul că în comunism ţi se impune să faci ceva iar tu din reflex refuzi pentru că e în firea umană să nu fie sclav, pe când în democraţie nu ţi se impune nimic, pentru că autorităţile lucrează în a te convinge că trebuie să faci ceva, iar tu faci pentru că ţi se pare ok. Cu alte cuvinte, comunismul îţi spune -Mănâncă acest căcat, altfel te-mpusc în cap pe tine şi pe familia ta, iar democraţia îţi spune -Dacă mănânci căcatul ăsta, îţi dau o Cola şi-un hamburger moca, în timp ce-ţi pun şi nişte muzică să ai pe ce dansa. Jos pălăria! S-a ajuns la nivel de artă în tactica de manipulare a maselor largi. Nici nu s-ar putea altfel. Suntem 7 miliarde şi ceva, după ce în urmă cu 100 de ani, eram doar vreo 2 miliarde jumate. It’s a must să fim prostiţi…

Pân’ la urmă, dă-i în mă-sa. Ei cu ai lor, noi cu ai…lor. Hopaa! Mda, cam ăsta-i şi motivul pentru care voi refuza să mai votez vreodată. Pentru că oricât de multe argumente ar putea cineva să-mi aducă, oricât de logic ar putea să pară orice raţionament din punct de vedere strict material, din care eu să înţeleg directele mele avantaje în cazul în care l-aş vota pe X sau pe Y, orice tip de gargară populistă mi-ar fi aruncată-n faţă, eu vin şi le spun că noi toţi locuim într-o Românie condusă de un Preşedinte american. Poporul acestei ţări a votat în proporţie de 90% să plece acasă fostul Preşedinte (că nici nu mai pot să mă refer la el folosind timpul prezent), iar americanii dimpreună cu Merkel, mi l-au băgat pe gât forţat. Aşa că să vină americanii să-mi manipuleze mie hârtia de vot, să mi-o ştampileze şi să mi-o bage-n urnă. -Votami-ar ei în locu’ meu să-mi voteze! Turna-le-aş apă-n whisky şi băga-le-aş soia-n Big Mac.
Da’ stai aşa că nici n-am cu cin’ să votez. Cu PDL-ul metamorfozat în ARD n-aş vota nici să mi-o dai pe Elizabeth Olsen o seară (hai poate două seri… ;))…în fine. Deci n-aş vota cu ei. Mai ales că pe lângă nedigerabilii ăia standard: Blaga, Berceanu, Videanu, Udrea, Boc etc., au mai venit şi alde nealeşii ăia la şotron când erau mici: Ungureanu şi Neamţu. Contrafăcuţii aia cu apucături flagrante de self love pe faţă…în văzu’ lumii. De fapt mint. Aş vota cu ei. Dacă mi-ar da 50 de mii de Euro înainte de vot. Aşa-s eu, mai scump. Nu vreau un kil de mălai şi 1 litru de ulei. Vreau 50 de mii de Euro, aduşi personal de Boc. Să-mi sune Boc la uşă, să-mi zică şi-un pluguşor, aşa cu intonaţie, cum cânta el ce flăcău era odată în timp ce cosea, să-mi înmâneze plicul cu bani spunandu-mi -Saru’mâna conaşule, şi să-i trag şi-o palmă pă chelie aşa cum îi dădea ta-su’ (Fie-i ţărâna uşoară!), când îi spărgea ouă-n cap de Paste.
De bine de rău am scăpat tura asta de Vadim. S-a reprofilat. Mai nou se înjură de toţi morţii şi răniţii cu toate curvele-n direct la Tv (începând cu Moculeasca si terminând cu Zăvoranca), în prime time, la emisiuni de real succes printre IQ-urile subunitare, care tind spre Epsilon. Mare dreptate avea CTP-ul în 2008 când se închina şi cu stânga şi cu dreapta de fericire că PRM n-a mai făcut pragul de intrare în Parlament şi spunea că dacă şi UDMR-ul ar rămâne la viitoarele alegeri pe dinafară, începem să semănăm a stat European. Dar uite că n-a ţinut. Nu numai că UDMR-ul va reintra îa malaxor, ci mai apare şi partidul televizor pe lângă Unguri. Cum care partid televizor? Ăla bre, a lu’ nenea fără dinţi în gură. Semi-mortu’ ăla. Undeadu’ ăla stafidit care vorbeşte în ritmul în care întorci o jucărie cu cheiţa.
Acum lăsând gluma de-o parte, începe să pută nasol până şi USL-ul. Nu că ar fi mirost vreodată impecabil, însă doar două pufuri de aromă îmbietoare (reprezentată de liderii cât de cât digerabili), amestecate cu damful de toaletă publică într-o gară semi-rurală, nu mi se pare a fi o reţeta de succes. Şi dacă la asta mai adaugi şi faptul că de frica lui 50%+1, au început să aducă figuri emblematice în USL, cum ar fi: Plăcintă, Săftoiu, Frunzăverde, Becali, Niro (care făcea afaceri cu Cocoşul Udrei) etc., păi numai a luptă anti-PDL nu mai seamănă. Mai au să-i aducă pe Udrea, Blaga, Boc şi la final pe Băsescu… Eu îi înţeleg că vor să se facă frate cu Dracu până trec puntea, însă dacă nu doar te faci frate cu el, ci îi regulezi sora, îi baţi copilu’, joci table cu ta-su şi bei o bericioaică cu unchi-su, atunci mai bine sari în cap de pe punte, în loc s-o treci…pe bune. Cam care ar fi preţul câştigării alegerilor? Atârnarea tuturor tinichelelor de curu’ USL? Nu că m-aş da eu de ceasu’ morţii gandindu-mă la marile valori Liberale şi la înaltele idealuri Social-Democrate, numai că eu unul prefer supa. O supă limpede, cu doar două găluşte nici tari nici moi, iar ei îmi oferă o ciorbă de potroace, acrită cu sare de lămâie, pe care au uitat s-o dreagă cu ou şi nici tacâm la masă n-am. Păi aşa dom’le?
Iar dintre toţi nou veniţii, cel mai tare-n clanţă-i Becali, evident. Acum sare cămaşa pe el de fericire că-i văzut drept uselist…sanchi. Apare la televizor şi începe şi el cu mangleală de deontolog, mă-ntelegi? Deja-i în lumea bună. Face glume cu realizatorii etc. Eh, bine, mai scapă el câte-o zi-două în care o face de comandă pe Tatoiu zisă Enciclopedia (lucru de care nu-mi pare deloc rău), dar nu mai mult. După maxim două zile, iar e uselist cu ştaif.
Şi cam ăştia-s toţi. Mi-ar lua trei secunde pentru a mă decide cu cine aş vota, din care două secunde jumate le-aş pierde deschizând gura şi trimitandu-mi comenzi dinspre centrii nervoşi către laringe pentru a exprima în viu grai gândurile mele. Numai că eu refuz categoric să votez într-o ţară condusă de un Preşedinte american impus în cel mai autentic mod anti-democratic. Mă simt siluit social de către entităţi care nu aparţin acestei ţări, jignit intelectual de către politicienii aflaţi în interiorul acestei ţări, manipulat conceptual de către un sistem de orânduire socială total eronat, şi umilit spiritual de către o piaţă media perfect subiectivă, dar care încearcă să-mi vândă gogoşi râncede pe post de papanaşi proaspeţi.
Aşa că nu…mai bine nu.

Însă altceva îmi atrage mie atenţia în mod deosebit. Şi anume jocul la cacealma iniţiat de Basescu în ultimele trei zile. Joc pe care din câte observ nu-l sesizează nimeni. Cel puţin nimeni capabil s-o facă public…până acum. N-am eu pretenţia că-s vreun mare analist politic, însă mie-mi miroase a cacealma perfect acoperită de discurs egoist.
O să încerc să explic. Ultimele apariţii ale lui, în care a discutat despre Justiţie, pentru ca apoi să revină cu explicaţii asupra a ce vorbise cu o zi în urmă, nu cred că au de-a face cu interesul naţional, şi cu -Eu sunt statul de drept, aşa cum interpretează antenişitii. Vorbesc de antenişti pentru că sunt singurii care şi-au asumat rolul de trust anti-băsist. Eu unul cred că tot ce rosteşte Băsescu are legătură fix cu, surpriză, subiectul pe care-l abordează. Ştiu, e ciudat ca Băsescu să vorbească despre ceva şi chiar despre aia să fie vorba, numai că eu cred că acum aşa stau lucrurile, în asta constând de fapt genialitatea diabolicului său plan.
Vorbeşte întruna de justiţie, de stat de drept, de Procurori, de mers în faţa Procurorilor să ne dovedim nevinovăţia (concept perfect anti-democratic), de MCV, de tot ce tine de Sistemul Juridic. De ce face asta? Păi eu unul cred că pregăteşte terenul. În sensul că în umila mea opinie, urmează să asistăm la cel mai oribil moment din istoria României postdecembriste, peste fix o lună. Şi anume fraudarea masivă a alegerilor cu ajutorul DNA şi a Procuraturii. Sunt ultimele redute rămase total pe mâna lui Basescu. Astea două plus Ministrul Justiţiei, care a numit-o pe Kovesi reprezentantul pe Justiţie al României la Bruxelles. Dar nu bag mâna-n for în legătură cu Pivniceru. Însă DNA-ul şi Procuratura, sunt ale lui. Bine, plus ANI, CCR şi CNA. Dar de astea n-are nevoie în următoarea lună prea mult.
Aşa că el ce face? Vine cu tenta asta Europeană, începe să însămânţeze subconştientul colectiv în legătură cu ideea -Da dom’le, justiţia trebuie lăsată să meargă, să-şi facă treaba, iar apoi, după o lună de futut la cap cetateanu’ cu justiţia-n sus justiţia-n jos, va concretiza totul într-un circ monstru pe care-l va face începând cu ziua alegerilor plus zilele următoare, în care Procurori pe post de sclavi ai lui Basescu, vor face ceva de genul celor întâmplate la referendum, DNA-ul va pune bocancu’ pe gatu’ …oricui, iar frauda va fi făcută la vedere, pentru că oricum îl susţin americanii şi Merkel, aşa că-l doare-n pix de USL, Antena3, şi 8 milioane de votanţi împotrivă.
Deja observ şi undele de şoc. Adică el trâmbiţează de trei zile despre cât de importantă e justiţia şi cât de mult trebuie s-o respectăm şi s-o idolatrizăm, iar televiziunile băsiste, prin reprezentanţi precum Radu Banciu, ne spun că deja justiţia îşi face datoria. Însă nu oricum. Banciu spunea acu’ două emisiuni ceva de genul (voi cita cu aproximaţie, fără a denatura sensul cuvintelor): -În sfârşit s-au dat sentinţe în legătură cu 8 găinari din fotbalul Românesc. Justiţia începe să meargă. Ce credeau ei că o să ţină aşa la infinit? Păi nu se poate, pentru că din când în când, mai vine câte un telefon de la Bruxelles şi îi întreabă pe judecătorii noştri cam cum mai stă treaba. Şi atunci, îşi fac şi judecătorii noştri datoria. Ca acum. Se vede că începe să meargă rotile în justiţie, pentru că la noi mai e cum e, dar când intervine Europa, nu rămânem aşa, de capu’ nostru. Cam aşa sunau cuvintele lui, din care eu, privitorul labeunu (trompetă băsistă), trebuie să înţeleg că Europa (reprezentată fireşte de Merkel care l-a pus Preşedinte pe Basescu, oprind lovitura de stat…lol), ne ajuta să finalizăm cu bine procesul juridic din România, şi că instituţiile statului (toate instituţiile), dar mai ales DNA şi Procuratura, funcţionează brici dacă sunt unse de la Bruxelles şi îl au pe Basescu în frunte, care ne spune în fiecare seară într-o conferinţă de presă la ora 18:00, că -E bine să fie bine ca să nu fie rău.
Eu unul aşa văd lucrurile. Chiar cred că nu-i vorba de perdeaua de fum pe care Gâdea, Badea şi tot restul anteniştilor o percep ca fiind acelaşi rahat mâncat de Basescu: -Eu sunt statul de drept. Nu. Nu-i vorba de asta. În opinia mea, ceea ce va urma la alegerile astea va fi Iadul… Furt la urne, abuz, intimidare, bocanc pe grumaz, etc…toate făcute de DNA şi Procuratură- ultimele redute băsiste 100%. Sunt ultimele lui cărţi, pe care le joacă perfect. Sunt şi eu curios când or să se prindă analiştii lu’ peşte că de fapt asta-i miza (creearea şi împământenirea ideei că organele legii sunt trimişii lui Dumnezeu pe pământ, iar noi, cetăţenii manipulaţi tre’ să ştim că ei lucrează în folosul nostru), şi nu ideea cu -Eu sunt statul de drept, sau eventualele mici hârjoneli cu Antonescu. Astea-s un fâs. Ne sunt aruncate în faţa petarde, în timp ce adevăratul lui interes este captarea atenţiei cetăţeanului simplu, pe care să-l modeleze în sensul recunoaşterii a două entităţi purtătoare de autoritate absolută: DNA şi Procuratură.
Dar, cum e şi vorba aia -Om trăi şi om vedea. Ce-am scris, rămâne scris. Eu ăsta cred că este actualul joc al lui Basescu, iar răspunsul îl voi afla peste o lună.
Nu-mi fac speranţe că va fi o lună liniştită. Circul va fi peste tot. Pe stradă, în televizor, pe internet. Se vor bate iar, a 3-a oară în câteva luni, pentru votul meu. Ei nu ştiu că eu nu le voi da votul, dar oricum nu-i interesează. De ce? Pentru că oricum se şterg la cur cu el. Măcar am demnitatea să nu li-l mai ofer. Măcar atât. Voi rămâne un simplu cârcotaş, care-şi va păstra celebra-i nesimţire de a vorbi. De ce nesimţire? Pentru că multe voci spun că dacă nu votezi, n-ai dreptul să critici ulterior. -Ete na! Să muriţi voi? Uite că eu vorbesc, numa’ aşa de-al naibii. Diferenţa între cei care votează şi mine care stau acasă în ziua votului, este că ei îşi fac siesta deplasându-se până la secţia de vot, iar eu ori în parc pe-o bancă, ori scarpinandu-mă tacticos pe burdihan între o partidă de sex şi o cină romantică (aşa ca-n poza asta :D). Altă diferenţă nu e. Oricum nu hârtia introdusă de ei în urnă hotărăşte cine ne conduce, pentru că după cum spunea şi Mark Twain: -Dacă prin vot am putea schimba ceva, nimeni nu ne-ar mai lăsa să votăm.

  1. 14 November 2012 at 7:23

    Ai stil si-mi place ce citesc aici. Nu doar ca ai stil, dar ai si dreptate.Nu doar ca ai dreptate, dar vei avea mult timp de acum incolo 😀

    Tara asta nu are de gand sa se schimbe prea curand…

    • qatalin
      14 November 2012 at 15:24

      Motiv pentru care am de gând să-i imit comportamentul. Nici eu n-o să mă schimb prea curând. Au reuşit să mă aducă la stadiul de “no way back”, aşa că să le fie de bine.
      Mulţumesc Ovidiu. Şi totuşi sper să n-am dreptate cu ce am scris pe final, însă eu cam aşa văd lucrurile în ce priveşte planul lui Băsescu.

  2. Eda
    14 November 2012 at 11:08

    …si totul nu are un sfarsit , Cata ! 😦

    • qatalin
      14 November 2012 at 15:26

      Exact Deni. E o morişcă a unui circ macabru din care nu mai întrezărim vreo ieşire.

      • Eda
        14 November 2012 at 17:58

        … niciodata, oricat de optimisti vom fi !

  3. ellyweiss
    15 November 2012 at 21:42

    Nu contest ca, in mare parte, ai dreptate referitor la peisajul deprimant al politicii noastre… Cu toate astea, cinismul cu care privesti acest peisaj nu stiu daca ajuta.
    Si, da, s-ar putea sa ai chiar dreptate in final…asa, aproximativ, ca exact nu poti s-o nimeresti. Cam asa cred si eu. Insa, in ciuda a tot si toate, eu am sa merg la vot. Nici nu incerc sa te (mai) conving de nimic. Ca nu-i atitudinea potrivita stii si tu asta, altfel n-ai fi avut nevoie de un articol cam cat o zi de post, chiar daca e foarte bun, foarte bine scris si inchegat.
    Madam Placinta am inteles ca nu mai candideaza…a renuntat.
    Lasand la o parte discutiile politice ;)…azi te asteapta o surpriza la mine.. 😛

    • qatalin
      15 November 2012 at 23:07

      Dacă după istoria ultimilor 20 de ani, încununată cu evenimentele acestei veri, tu încă mai crezi că hârtia introdusă de tine în urnă are vreo însemnătate reală, palpabilă, directă, înseamnă că ai destule argumente pentru a participa efectiv la vot. Eu unul pot doar să-ţi respect decizia, delimitandu-mă de ea.
      Nici eu nu încerc să conving pe nimeni de nimic. E doar părerea mea… Cu sau fără Plăcintă, cu sau fără Becali (stindard al Brătienilor :D), cu sau fără …orice, eu pur şi simplu am ajuns să cred că această încununare a procesului democratic denumită “vot”, nu e decât o formă globală de manipulare, prin care cei care ne conduc încearcă să ne convingă de faptul că şi noi contăm… Ei bine, eu unul cred că noi nu contăm. Deloc. Aşa că aleg să mă comport ca atare. Dacă tot sunt tratat atât de vizibil drept o marionetă, prefer să-mi rup măcar aţele care-mi mişcă membrele şi să rămân aşa în starea mea de marionetă, dar …cât de cât necontrolabilă…cât s-o putea…

      Mulţumesc mult de tot pentru surpriză. 🙂 După cum ţi-am comentat…aştept divorţul ăla. 😉

      • ellyweiss
        16 November 2012 at 11:22

        M-am luptat in viata mea si pentru cauze pierdute. Uneori am castigat asa ca … nu se stie.
        Poate ca nu vrei sa convingi pe nimeni dar stii ce face un articol scris bine si in plus si destul de argumentat ? Seduce.
        Si cred ca am spus destul 😉

        Despre “divortul” ala habar n-am daca se va mai intampla. Ar trebui sa se petreaca ceva extraordinar. Ceea ce nu intrevad in viitorul apropiat. Insa…niciodata nu stim ce aduce ziua de maine 🙂

        • qatalin
          16 November 2012 at 15:36

          Eh, dacă-i vorba de seducţie, nu pot să neg nimic… 😉

          Păi tocmai de-aia există şansa reală să se întâmple ceva cu adevărat extraordinar, pentru că niciodată nu ştii când se întâmplă, aşa că se încadrează perfect în “[…] nu întrevăd în viitorul apropiat […]”. Nimic incredibil nu se întâmplă anunţat în prealabil. Aşteaptă-te mereu la surprize. 😀

  4. 17 November 2012 at 14:08

    Eu am de gand sa ignor campania asta la maxim pentru ca mi-e sila.. absolut sila de tot ce se intampla .. O fi bine…o fi rau.. nu stiu ce sa zic..

    • qatalin
      17 November 2012 at 15:40

      Şi cum sila este o trăire, un sentiment foarte puternic, este şi motivul meu (alături de altele) prin care îmi justific absenţa de la vot pe termen nelimitat, începând din primăvara asta.
      Singurul lucru pe care îl fac diferit faţă de tine, pentru că nu mă pot abţine, este în legătură cu ignoranţa. Încă n-am ajuns la acel stadiu, cu toate că aspir la aşa ceva. În general ador ignoranţa, pentru că o percep drept ultim răspuns la ceva (orice) care te scoate din minţi sau care nu ţi se potriveşte…din diverse motive. Însă deocamdată prefer să urmăresc atent totul, considerând că trebuie să fiu măcar în cunoştinţă de cauză. I mean, i know i despise them, but i have to know (and keep on knowing) why. 😉

  5. 18 November 2012 at 21:21

    am trecut sa vad ce mai faci…vad ca-ti faci nervi fara sa-ti faci si mai vad ca vrei sa stai de-o parte fara sa poti 🙂
    azi m-am trezit la usa cu unii de la nu stiu ce alianta spunandu-mi ca la parter asteapta candidatul lor daca vreau sa…
    eu imi uscam parul si aratam ravasiror de ravasita asa ca bietul om a ramas cu “sa”-ul in aer :))

    • qatalin
      19 November 2012 at 2:17

      Ai dreptate în proporţie de 50%. Adică într-adevăr vreau să stau deoparte fără să pot, însă nervi chiar mi-i fac. 😀
      Eu încă îi aştept să-mi sune la uşă. O să-i primesc aşa cum îi primesc pe martorii lu’ …*am uitat*…intercostalii aia…baftoşii aia…, adică în chiloţi – motiv îndeajuns de mare de a-i oripila. 😛

  1. No trackbacks yet.

What's on your mind?

