Home > Politică. > După jumătate de veac cu ‘escu’, ‘ta’ sau ‘nnis’?!

După jumătate de veac cu ‘escu’, ‘ta’ sau ‘nnis’?!

ManipulareCeauşescu. Iliescu. Constantinescu. Băsescu. Cei patru escu responsabili de soarta României pe o perioadă ce se întinde pe 50 de ani la răscrucea a două milenii. Buni sau răi, deştepţi sau proşti, pricepuţi au ba, ăştia sunt. Pe ei i-am avut (impuşi, sau votaţi) drept reprezentanţii noştri. Liderii României moderne. Şi chiar dac-ar fi o simplă potrivire, o coincidenţă amuzantă, iată că Tudor Muşatescu a nimerit-o bine de tot întrucât, dintre toate numele de familie posibile, doar de-alde escu au fost ultimii patru.
Până mâine…
Mâine decidem între un nnis şi un ta. C-o fi bine sau rău, habar n-am. Convingerea mea e că niciunul nu este potrivit să ne fie Preşedinte, fiecare din motivele sale, pe care le voi înşira niţel mai la vale, da’ pân’ la fond ne mănâncă forma şi cum nu cred în coincidenţe nici de-al naibii, tind să mă las purtat şi de data asta pe valuri de superstiţie, afirmând că e foarte posibil s-o rupem în fericire. Viitorul Preşedinte cu siguranţă va conta într-un fel sau altul. Nu-i doar un hazard lipsit de sens. Schimbarea lui escu, aşa, dintr-o dată, după ce am ţinut-o doar în de-alde escu odată cu încetarea din viaţa a lui Gheorghe Gheorghiu Dej şi până acum, cu siguranţă prevesteşte ceva… deosebit.
Optimiştii ar spune că nnis ne-ar duce-n Europa, că-i ferchezuit şi are ştaif de leader autentic.
Alţi optimişti ar susţine că ta ne-ar aduce investiţii şi ne-ar scăpa de oamenii regimului ultimului escu.
Eu însă, pesimistul de serviciu în ale politicii, spun că nici nnis, nici ta, nu sunt ceea ce ar fi meritat România după ultimul escu. După cum am mai spus şi aici, nu mai cred în puterea votului, din postura sa de unealtă principală a democraţiei, atâta timp cât am încetat să cred în acest sistem de orânduire pe care-l consider desuet. Cu toate astea, dacă aş mai fi crezut în valenţele democraţiei şi aş fi exercitat formalitatea asta cel puţin bizară, care în opinia mea înrobeşte omul, respectiv – votul – aş fi mers în cabina de vot şi aş fi făcut singurul lucru pe care-l consider logic în situaţia de faţă: aş fi desenat un patrulater cu pixul, în interiorul căruia aş fi scris numele Crin Antonescu după care aş fi pus ştampila acolo.
Şi nu pentru că este un escu... 🙂 …ci pentru că în opinia mea este singurul cetăţean român contemporan cu noi, membru al clasei politice actuale, care ne-ar fi reprezentat cel mai bine atât în plan intern, cât mai ales în plan extern.
Ştiu ce am spus în articolul anterior, cel referitor la convingerea şi tăria cu care dezavuez circul denumit pompos democraţie, însă nu sunt absurd. Ştiu că mi-am dorit-o pe Udrea Preşedinte, pe bază de buci şi ţâţe, dar dincolo de aspectul tragi-comic în care ne aflăm, dacă aş fi fost întrebat în cel mai serios mod pe cine consider că ar trebui să aibă România Preşedinte pentru următorii 10 ani, singurul răspuns responsabil mi s-ar fi părut Crin Antonescu.
Crin AntonescuRomânia, ca de altfel orice alt stat al lumii moderne, n-are nevoie nici de un Preşedinte priceput şi gospodar (că nu-i primărie la Cotroceni), nici de un Preşedinte prefăcut şi mitoman, ci are nevoie de un Preşedinte intelectual rasat, orator de excepţie, capabil să electrizeze mase şi să capteze atenţia, cu un simţ al umorului dezarmant, plin de şarm şi captivant din toate punctele de vedere.
Niciunul dintre cei doi finalişti de mâine, ta sau nnis, nu se încadrează în asemenea cerinţe, care-i vin ca o mănuşă lui escu.
Întâia funcţie în stat nu trebuie să fie una a capacităţii administrative, sau a făţărniciei şi parvenitismului, ci una a reprezentării de formă a românilor. O coajă. O excrescenţă. O cireaşă pe un tort al clasei şi valorii întregului popor. Acel scaun nu trebuie ocupat de un mitoman plagiator, sau de o momâie gonflabilă mormăită. E nevoie de un om care ştie să se joace cu cuvintele, care ştie să glumească fin cu reporterii, care ştie să seducă liderii externi, care are în sânge fibra golanului autentic, dar care-şi păstrează o alură de ştrengar diplomatic, capabil să închege în jurul său trepăduşii care aşteaptă un real formator de opinie, pe care să-l considere un reper al decenţei şi farmecului intelectual.
Ştiu că ar fi fost practic imposibil de demonstrat ceva cu o asemenea acţiune, de a-l scrie pe buletinul de vot şi de a-i ştampila numele, însă eu cred în Fata Morgana, cred în… Cuza şi felul în care el a fost votat domnitor, motiv pentru care, dacă din 10 milioane de votăncioşi, măcar 2 milioane ar face gestul ăsta (pe care eu oricum nu-l fac, întrucât nu votez, dar pe care-l consider drept unică soluţie morală pentru cei care mai cred în vot şi democraţie), am convingerea că ecoul unui asemenea gest ar avea puterea de a schimba multe în ţara asta. Dacă aproape o treime dintre cei prezenţi la vot ar admite tacit, aidoma unui V for Vendetta, că escu este realul Preşedinte de care România are nevoie acum, mă tem că nnis sau ta, oricare dintre ei ar ajunge Preşedinte, ar avea mari probleme cu valul de simpatie născut subit în rândul oamenilor care şi-ar da seama că nu o eroare politică sau un joc de culise care au dus la facerea şi desfacerea unui USL construit pe picior în 2012 sunt de natură să le influenţeze viitorul, ci dorinţa reală ca un om capabil să ocupe o funcţie de o asemenea însemnătate publică.
Până şi faptul că escu e ranchiunos ar trebui să ne dea de gândit că e un om… viu. Are trăiri interioare intense, are coaie (nu ouă precum Năstase), are tăria de a-şi susţine opiniile şi mai ales, are puterea de nu se face preş pentru funcţii. Ar fi putut s-o facă. Ar fi putut să nu rupă USL-ul, ar fi putut să continue să fie omu’ lu’ Voiculescu, dar iată că n-a vrut să facă pe placul unora care l-ar fi transformat într-o marionetă, aşa cum sunt acum ta pentru PSD şi nnis pentru PNL-PDL; caz în care Preşedintele real al României nu participă mâine la alegeri din postura de candidat… 😉
Să nu fiu înţeles greşit. Nu-l ridic în slăvi. Şi escu are minusuri, ca orice om, însă comparativ cu cei doi finalişti, poate fi încadrat perfect într-un raport de tipul demiurgul şi epigonii.

IohannisPNL-PDL l-au propus pe nnis, care nu-i altceva decât un roboţel cu motor de tip metronom, demn reprezentant al celor blamaţi ani în şir (pe bună dreptate) de către toţi cei care acum îl iau de bun pe nnis, nedându-şi seama că votează impotriva propriilor lor convingeri. Să-i înjuri pe Blaga, Berceanu, Udrea, Videanu, Boc, Băsescu, Anastase, Boagiu, Oltean, Sulfina, Predoiu s.a.m.d. ani în şir, cu argumente valide, logice, pentru ca apoi să le votezi candidatul, mi se pare culmea prostiei umane şi apogeul lipsei stimei de sine. Singurii care-l votează pe nnis şi care o fac într-un mod firesc, acceptabil, sunt băsiştii. Dar, să fii antibăsist în ultimii (măcar) 4-5 ani, iar acum să strigi din toţi borjocii că-l vrei pe nnis Preşedinte, înseamnă că-ţi filează o lampă, sau îţi place să fii masochist şi în alt aspect al vieţii în afară de ceea ce se întâmplă în dormitor.
Nu intru prea mult în detalii cu privire la felul în care-l văd eu pe nnis. Punctez doar câteva aspecte pe care le consider importante. Dincolo de impedimentul în vorbire, care ar putea fi trecut cu vederea, mai ales de către argieleeeenii plini de fainoşag, mi se pare un om sinistru. Pur şi simplu spooky. Are mari carenţe la nivel uman. Ar putea juca în filme de groază fără să aibă nevoie de machiaj. Când zâmbeşte îmi trimite fiori reci pe şira spinării şi parcă-l văd deja în Texas chainsaw massacre, iar când vrea să fie spontan mi se pare că-i un concurent la Olimpiada celor cu dizabilităţi, care se bucură când ajunge acasă, pentru că nu s-a prins la timp când a fost premiat şi s-a suit pe podium. Este un ilegal purtător de sare şi piper, sau mai bine zis, i le-au dat alţii, da’ nu ştie să le folosească.
Ok, o fi un bun gospodar, însă Cotroceniul nu-i Sibiu, aşa cum mormăiala nu-i oratorie. N-aş vrea să mă reprezinte un gângav care de-abia leagă două cuvinte, a cărui unică notă pozitivă ar fi doar faptul că face treabă în administraţia publică. Aşa sunt destui… Având doar considerentul ăsta în vedere, am putea alege dintre câteva mii de buni gospodari. Mă tem, însă, că Preşedintele e mai mult decât atât, iar lumea n-a înţeles asta.
Republicans and democratsBăsescu ar fi fost un foarte bun Preşedinte dacă n-ar fi fost viclean, răzbunător, securist şi dacă nu s-ar fi comportat precum un cap mafiot al crimei organizate, pentru că ştie să vorbească, are lipici la public, are glagorie, trece sticla şi-i un bun actor (nu şi în ultimii doi ani de mandat, însă nu asta e problema).
Când îl văd pe nnis, zici că mă uit la Children of the corn, iar el e sperietoarea de ciori care s-a apucat să se mişte agale prin lanul de porumb. E inert. Îmi crează impresia unui Frankenstein care nu poate întoarce capul, aşa că se întoarce cu tot corpul. Ştiu că sună aiurea exemplele mele, însă plec de la convingerea că funcţia de Preşedinte, mai presus de orice, este una a reprezentativităţii, nu a administraţiei. Preşedintele nu trebuie să facă treabă, ci trebuie să ne reprezinte, mai ales în plan extern. Caz în care trebuie unul jucăuş, spilcuit, fâşneţ, ager, guraliv…

De partea cealaltă, PSD-ul îl propune pe ta. Un produs perfect al rămăşiţelor nomenclaturii neocomuniste, descendente a ceausismului şi apoi a iliescianismului. ta mi se pare compus pe bucăţi. Aidoma unei jucării lego. Aşa par şi trăsăturile lui de caracter şi comportamentul. Are de toate. Mereu are câte un răspuns la ceva. Nu-l vezi decis într-o direcţie. Dacă-l întreabă cineva ce părere are despre heterosexuali, îi ridica-n slăvi, iar apoi, dacă merge la altă televiziune şi e întrebat ce părere are despre cuplurile gay, răspunde cu aceeaşi convingere ridicându-i şi pe ei în slăvi. E omul aprobărilor. Un yes man veritabil. Atât de bombardat a fost de ideea asta a servilismului în cadrul partidului monstru pe care-l păstoreşte, încât a rămas aşa şi în exterior. Pur şi simplu mi se pare că e lipsit de bărbăţie. Nu spun că tre’ să fie categoric şi s-o dea în extremism, însă lui îi lipsesc total tuşele personale. E un om fad. Plictisitor. N-are contur caracterial. Nu poţi să spui –Uite, dom’le, o chestie interesantă, care m-a pus pe gânduri. Nici vorbă. E mai previzibil decât suspinul unei curve plătită bine să mimeze orgasmul.
PontaMotiv pentru care nu l-aş privi niciodată cu interes. Mă plictisesc anticipat numai când îi aud numele, întrucât creierul meu îi atribuie deja pachetul de amintiri şi senzaţii responsabile cu platitudinea supremă. Momentul său culminant în cariera politică mi s-a părut a fi meciul de baschet la care a participat alături de jurnalistul Victor Ciutacu şi de campionul K1 Mircea Badea, atunci când l-am privit cu un real interes.
Cât despre ceea ce se află în spatele lui ta, ooo!!!… 🙂 Mă tem că expresia pakistaneză -You ain’t seen nothing yet! ni se va aplica în cel mai brutal mod posibil, dacă ta câştigă alegerile. Baronetul PSD în frunte cu necromanul Drágnar se va înfige avid în PIB-ul şi fondurile europene pe care doar le-au adulmecat ani în şir. Va fi ultima zvâcnire a rămăşiţelor comuniste – acei oameni care aveau măcar 30 de ani la revoluţia din ’89 şi care, formaţi fiind în nomenclatura comunistă, caută să-şi ostoiască setea de răzbunare pe capitalismul care le-a cam băgat morcovu-n cur în ultima vreme din punctul de vedere al justiţiei, recurgând la singura acţiune care le aduce lor câştig de cauză – nu distrugându-l, ci siluindu-l. Ne vor arăta ei cum se face democraţie şi capitalism, staţi fără grijă… 😉
N-aş vrea să nu punctez şi ceea ce mie mi se pare cel mai grotesc aspect al acestei campanii electorale, şi anume implicarea BOR.
EvolutionCred că este cea mai umilitoare, rasistă, jenantă, teribilă şi inumană acţiune pe care Biserica Ortodoxă Romană a făcut-o în ultimii 50-60 de ani. Dacă pe vremea comuniştilor putem admite că erau ameninţaţi direct, eventual cu moartea, şi deci erau nevoiţi să facă nasoale într-o formă sau alta, acum este vorba de o acţiune benevolă, prin care capii BOR au decis să-l susţină făţiş şi militant pe unul dintre candidaţi, respectiv pe ta.
Pe lângă faptul că este o discriminare care în ţări civilizate s-ar lăsa cu nişte ani buni de pârnaie, pe lângă faptul că umilesc şi blamează categorii foarte largi de oameni pentru simplul fapt că nu le împărtăşesc convingerile religioase, constat cu stupoare că este poate pentru prima oară în istoria umanităţii când Dumnezeu face politică. Aşadar, se înregistrează un precedent extrem de periculos, care constă în opţiunea Lui Dumnezeu vizavi de clasa politică din România. Deci, dragi reprezentanţi ai BOR, înţeleg că Doamne-Doamne e PSD-ist şi nu-i plac nemţii. Aha! Bine că ştiu… Să mă anunţaţi şi pe mine, totuşi, dacă Dumnezeu devine dintr-o dată manelist, începe să bea Redbull + Cola, conduce o maşină germană furată, dotată cu zaruri din pluş agăţate de oglinda retrovizoare şi-i place să iasă la grătar cu tovarăşii. Nu de alta, da’ să ştiu şi eu din timp să-nchid rock-ul, să ascund şpriţul şi berea şi să-mi iau şlapii + pătura pentru a mă alătura celor care sunt cu Dumnezeu.
Fi-mi-ar scârbă de actuala conducere a BOR!…

10646660_10153536177215942_3284396315051707998_nÎn încheiere aş încerca să spun ce mi-ar conveni mie, dar constat că mi-e greu. E dificil de ales. Pe de o parte mi-aş dori să iasă nnis, ca să-i văd tăvălindu-se-n chinuri pe angajaţii Aneta3 al căror unic scop este scoaterea patronului lor de la puşcărie, motiv pentru care nu contează cât rău fac manipulând mase mari de creduli, iar pe de altă parte mi-aş dori să iasă ta, ca să-i văd tăvălindu-se-n chinuri pe bidonaţii de rit nou, aceiaşi salvatori de Roşie Montană, care au descoperit ei democraţia peste noapte la fel cum descoperiseră şi natura în Semptembrie trecut, atunci când nu-i interesa că ţara-i siluită în zeci de locuri din punctul de vedere al mediului, preferând să bidonească pe sistem #uniţisalvăm doar despre ce li se servea drept temă de protest fiindcă aşa li se părea lor cool, iar acum pun botu’ ca noobii la harneala unui cyborg inuman, fără să înţeleagă că el e doar paravanul celor pe care ei i-au detestat în ultimii ani.
Ştiu…am dorinţe meschine. 🙂 Cum însă nu mă interesează absolut deloc jocul ăsta parşiv al democraţiei şi mai ales arma ei cea mai puternică în nemernicia sa – votul – dorinţele mele sunt de ordin personal. Mi-ar plăcea să mă râd… că tot e la modă.
Raise your headCred, totuşi, că voi înclina către a-mi dori să iasă nnis Preşedinte, pentru că plec de la premisa că atât cu el cât şi cu ta ne ducem de râpă, dar îmi doresc să fie cât mai dureroase prăbuşirea şi dezamăgirea. Nu vreau să ne doară puţin. Nu, dom’le! Dacă iese ta, intelectualitatea şi bidonaţii creduli vor spune -Pai, vezi? Ţi-am spus… Ne ducem pe pulă cu PSD-ul. Şi aşa e… le dau dreptate. Însă, dacă iese nnis, durerea şi dezamăgirea lor va fi fără margini, întrucât ei, deştepţii care pun botu’ la toate stupizeniile manipulatorii atât de simplu de dezamorsat, cred acum că nnis e salvatorul, că nnis va face o Românie modernă, o Românie a bunului simţ, o Român… pfff… Aiurea! 😆
Deci, da! Vreau cu nnis! Să ne doară rău de tot. Cu ta ştim că ne-ar durea de ne-ar seca, da’ măcar cu nnis apare şi elementul surpriză… Ne va ului durerea, pentru că, la fel cum spune acelaşi pakistanez de mai sus niţel -Great disappointments come from great expectations… 😉

  1. petrica
    7 December 2014 at 22:43

    Am citit mai demult, din intamplare, un alt articol de politica si am zis ca trebuie sa pun un bookmark si sa mai revin vreodata. Ca sa ma conving daca ceea ce am simtit este doar o parere.
    Nu vreau sa spun daca apreciez sau sunt in dezacord cu ceea ce spui pentru ca sa nu pierd esentialul printre detalii : ai inima, ai creier si le folosesti al naibii de bine !
    Keep walking!

    • qatalin
      9 December 2014 at 19:40

      Mulţumesc pentru vizită şi pentru complimente. 🙂
      Aş fi tentat să nu te cred, da’ când văd care-i trend-ul acestor zile, în timp ce eu am scris articolul ăsta cu o zi înainte de turul doi, când nimeni nu se aventura în a face speculaţii concrete, parcă încep să prind curaj… 😉

  1. No trackbacks yet.

What's on your mind?

